انعقاد قرارداد با شرکت چینی برای اجرای فاز سوم آزادراه تهران-شمال

0
(0)

انعقاد قرارداد با شرکت چینی برای اجرای فاز سوم آزادراه تهران-شمال

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت چنگ‌دا چین خبر داد؛

انعقاد قرارداد با شرکت چینی برای اجرای فاز سوم آزادراه تهران-شمال

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «سعید ابوالخیریان»، مدیر سرمایه‌گذاری و نماینده تام الاختیار شرکت چنگ‌دا چین، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از انعقاد پیش قرارداد شرکت دولتی چینی با بنیاد مستضعفان خبر داد.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت «چنگ‌دا چین» گفت: حدود 6 ماه قبل پیش قرارداد بین شرکت «چنگ‌دا چین» و بنیاد مستضعفان برای دو موضوع فاز سوم اتوبان تهران- شمال و ترمینال ایران‌شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، در شهر «گوانجو» منعقد شد. این شرکت صددرصد دولتی چینی در استان «گوانگ‌دوم» و شهر «گوانجو» واقع شده است. این شرکت دارای 3300 مهندس است و جزو بزرگترین و برترین شرکت‌های زیر ساخت ساز و مهندسی بوده و هم‌ردیف رنکینگ ده شرکت برتر دنیاست و در اکثر نقاط دنیا پروژه‌های بزرگ و ملی، اجرا می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد: این شرکت بعد از توافق‌هایی که رییس جمهور ایران با کشور چین داشت، برای پیدا کردن فرصت‌های سرمایه گذاری به ایران مراجعه و در ادامه این شرکت چینی با مقامات ایرانی مذاکره کرد.

ابوالخیریان در ادامه درباره روند اجرای فاز سوم آزاد راه تهران- شمال گفت: فاز سوم آزاد راه تهران- شمال از سخت‌ترین قسمت‌های این آزادراه است. این شرکت پنج هزار نیروی کار در فاز سوم لازم دارد که 85 درصد آن از نیروی کار در داخل ایران تامین می‌شود. فقط 15 درصد نیروهای متخصص چینی با حضور خود در داخل ایران به نیروهای ایرانی آموزش می‌دهند. بعد از اتمام آموزش از ایران خارج می‌شوند تا مهندسان ایرانی پروژه را هدایت کنند.

نماینده تام‌الاختیار شرکت «چنگ‌دا چین» در ادامه تاکید کرد: تخصص شرکت «چنگ‌دا چین» احداث آزاد راه‌ها، پل‌ها و تونل‌های بزرگ است. این شرکت در ساخت پل در دنیا رتبه اول را دارد و رییس بنیاد مستضعفان از بزرگ‌ترین پلی، که حتی در گینس هم ثبت شده، بازدید کردند.

او در ادامه بیان کرد: برای ایجاد اشتغال این پروژه در داخل کشور بسیار موثر است. در این پروژه در ایران به صورت مستقیم، پنج هزار شغل و به صورت غیرمستقیم هم افراد بسیار زیادی مشغول به کار می‌شوند. برای اجرای این پروژه باید حداقل با بالای 100 شرکت قرارداد بسته شود.

سعید ابوالخیریان از اجرای کامل این پروژه توسط این شرکت چینی خبر داد و گفت: شرکت چینی در مرحله اول طراحی پروژه را انجام می دهد و در ادامه اجرا کننده پروژه خواهد بود، حتی فایناس‌هایی هم که باید انجام شود، خود شرکت چینی مسئولیتش را برعهده دارد.

او در ادامه اظهار کرد: شرکت «چنگ‌دا چین» تنها شرکت دولتی بوده که با آن پیش قرارداد امضا شده داریم، در حالی که شرکت‌های خصوصی در گذشته در پروژه آزاد راه تهران- شمال تنها تفاهم‌نامه امضا می‌کردند، این شرکت کاملا مورد تایید مقامات ایرانی است.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت «چنگ‌دا چین» درباره انعقاد قرارداد نهایی این پروژه گفت: قرارداد نهایی در کمتر از چهار ماه دیگر منعقد خواهد شد. رییس بنیاد مستضعفان تاکید کردند، مقام معظم رهبری تمایل دارند هر چه زودتر این پروژه به نتیجه برسد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)