آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران از خلف وعده‌های طرف مقابل بود/ برجام تأثیر چندانی بر اقتصاد و معیشت مردم نداشت

0
(0)

آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران از خلف وعده‌های طرف مقابل بود/ برجام تأثیر چندانی بر اقتصاد و معیشت مردم نداشتخبرگزاری فارس: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران از خلف وعده‌های طرف مقابل بود/ برجام تأثیر چندانی بر اقتصاد و معیشت مردم نداشت

عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: بحث آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران از خلف وعده‌های طرف مقابل در برجام است که به آن عمل نکرد و بعد هم اگر عمل شد به صورت پراکنده بود و به صورت سازمان‌یافته و سیستمی محقق نشد.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر امور خارجه در خصوص برجام مبنی بر اینکه برجام باعث ارتقای جایگاه ایران در سطح منطقه شده، گفت: ارتقای جایگاه ایران در سطح منطقه معلول عوامل مختلفی است و فراتر از بحث برجام است. سیاست خارجی ما در کنار دفاع از جبهه مقاومت و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت جایگاه ایران داشته است.

وی افزود: برجام در کنار معایب و مشکلاتی که به وجود آورد یکی از آثار مثبتش توجیه سیاستمداران در سطح جهان و افکار عمومی و بین‌المللی و همچنین توجیه افکار عمومی در داخل بود که همگان متوجه شدند برخلاف آنچه که ادعا و تبلیغ می‌شد این جمهوری اسلامی ایران بود که به مذاکره رسمیت داد و طرف‌های مقابل در مذاکرات کارشکنی‌هایی کردند و اجرای برجام را به تأخیر انداختند و در مواردی هم اجرا نکردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات سیدعباس عراقچی مبنی بر اینکه همه دارایی‌های بلوکه شده ایران در جریان اجرای برجام آزاد شده، اظهار داشت: بحث آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران از خلف وعده‌های طرف مقابل در برجام است که به آن عمل نکرد و بعد هم اگر عمل شد به صورت پراکنده بود و به صورت سازمان‌یافته و سیستمی محقق نشد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: برجام نه یک اقدام قاطع و موفق صد درصد بوده و نه یک موضوع کاملاً زیانبار. ما در برجام از یک سو توانستیم نفتمان را در شرایط مناسب‌تر بفروشیم و تعدادی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور شاهد بودیم و البته در طرف مقابل بسیاری از موارد از سوی طرف مقابل اجرایی نشد.

وی در پایان با بیان اینکه برجام تأثیر چندانی بر اقتصاد و معیشت مردم نداشت گفت: از همان ابتدا هم گفته شد که برجام در حوزه اقتصاد و معیشت مردم توفیق چندانی نخواهد داشت مگر اینکه بخش عمرانی کشور کار خود را از سر بگیرد و موانع فعالیت‌ها در این بخش از سر راه برداشته شود.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)