10 نشانه بیماری موجود در پاها

0
(0)

10 نشانه بیماری موجود در پاها

مطالعات نشان می دهند؛

10 نشانه بیماری موجود در پاها

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در این جا به چند علامت متفاوت در پاها که ممکن است نشان دهنده آن باشد که شما از یک بیماری پنهان رنج می برید، اشاره خواهد شد:

پوسته پوسته شدن پاها: این علامت می تواند نشان دهنده مشکلات تیروئید باشد بخصوص اگر استفاده از مرطوب کننده ها بی فایده باشد. عدم فعالیت درست غده تیروئید باعث بروز مشکلات در سوخت و ساز بدن، فشار خون، رشد بافت ها و توسعه سیستم اسکلتی و عصبی می شود. مشکلات تیروئید باعث خشکی شدید پوست، ترک خوردگی روی پا بدون بهبود توسط مرطوب کننده ها خواهد شد. شکنندگی ناخن پا نیز از علائم دیگر بیماری تیروئید است.

کاهش رشد مو در پاها: این علامت حاکی از بیماری شریانی است و می تواند در اثر گردش خون ضعیف ناشی از بیماری شریانی محیطی رخ دهد. از علائم دیگر انگشتان پا متمایل به رنگ ارغوانی و نازک شدن پوست پا است.

زخمی که بهبود نمی یابد: دیابت یکی از علل عدم بهبودی زخم پا است. سطح گلوکز کنترل نشده می تواند منجر به آسیب اعصاب و گردش خون ضعیف به پاها شود. نشانه های دیگر دیابت در پاها، سوزن سوزن شدن و یا بی حسی در این عضو است. مبتلایان به دیابت، ناچارند وضعیت سلامت پاهای خود را به طور مدام، علاوه بر کنترل موثر قند خون، چک کنند.

تورم دردناک پا: نقرس می تواند همراه با ورم مفاصل به صورت دردناک باشد؛ بخصوص ورم مفصل انگشت شصت پا. غذاهای سرشار از پورین، یک ترکیب شیمیایی موجود در گوشت قرمز، و یا الکل می تواند منجر به تشدید حملات و درد ناشی از نقرس و افزایش سطح اسید اوریک در بدن شود. اسید اوریک معمولا از طریق ادرار دفع می شود اما سطح بالای آن در مفاصل رسوب می کند. پا و مچ پا بیشترین تاثیر را از تورم مفاصل ناشی از نقرس می گیرند. استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای تسکین کوتاه مدت درد تجویز می شود ولی یک رژیم غذایی فاقد یا کم پورین برای پیشگیری طولانی مدت، مهم است.

خطوط قرمز زیر ناخن انگشت پا: این علامت می تواند نشان دهنده عفونت پوشش داخلی قلب باشد. مبتلایان به سرطان در حال شیمی درمانی و یا مبتلایان به عفونت اچ آی وی/ ایدز یا دیابت بیشتر در معرض این عارضه هستند. این عفونت در صورت عدم درمان می تواند منجر به نارسایی قلب شود. در صورت بروز هر گونه خطوط قرمز زیر ناخن انگشت پا، باید فورا برای بررسی قلب و گردش خون با پزشک تان تماس بگیرید.

ناخن پای حفره دار: می تواند حاکی از ابتلا به پسوریازیس باشد؛ یک بیماری خود ایمنی که باعث تحریکات پوستی و علائمی روی ناخن می شود. سایر علائم عبارتند از تکه های سفید و خطوط افقی در سراسر ناخن. برای درمان پسوریازیس، پزشک تان ممکن است کرم های موضعی و یا استروئید برای تزریق زیر ناخن تجویز کند.

درد آشیل پا: حتی اگر پوستتان روشن و بدون خارش است، درد آشیل و یا پاشنه پا می تواند نشان از بیماری آرتریت پسوریاتیک باشد. این بیماری نوعی درد در ناحیه ی تاندون ها به دلیل بیماری پوستی است. به گفته پزشکان، ورم سوسیسی شکل در انگشتان دست و پا نیز یکی از علایم این نوع آرتریت است.

پاهای چماقی: یکی از مشکلاتی که هم انگشت شست و هم انگشتان دیگر پا را درگیر می کند، تغییر حالت، ورم کردن و دردناک شدن آنهاست که اصطلاح پاچماقی را برای آن به کار می برند. این بیماری می تواند نشانه ای از ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان ریه یا بیماری های عفونی و مزمن ریوی باشد. سرطان ریه و بیماری های قلبی باعث کاهش مقاومت عروق می شوند. در این صورت، خونرسانی به انگشتان پا و عروق ریز آن، با شدت بیشتری صورت می گیرد.

قاشقی شکل شدن ناخن ها: اگر ناخن شست پای شما به حدی از میانه فرو رفته که حالت کاملا گود و قاشقی به خود گرفته است، احتمال کمبود آهن در بدن، ابتلا به کم خونی و حتی لوپوس در شما وجود دارد.

خط عمومی زیر ناخن شست پا: وجود خط های عمودی و تیره زیر ناخن شست پا می تواند علامتی از ابتلا به ملانوما، به عنوان نوعی سرطان پوست در شما باشد. این خطوط، به صورت خط های عمودی تیره رنگی هستند که از بستر ناخن شروع می شوند و تا نوک ناخن ها ادامه می یابند.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)