۵۰۰۰ دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای استان همدان انجام می‌شود

0
(0)

مجید صفدریان امروز در بازدید از خانواده برادران شهید جعفرعلی و ملک علی سلطانی در شهرستان روزان اظهار داشت: دومین کنگره ملی 8000 شهید استان همدان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی این استان بود که برگزار شد. با همت همه نهادها در نیمه اول سال جاری در استان برگزار شد که این اتفاق خواهد افتاد و برای این کنگره باید از این پس فضای معنوی ایجاد شود.

وی افزود: یکی از فعالیت هایی که متناسب با برگزاری کنگره انجام می شود و باید قبل از برگزاری اجلاس سراسری 8 هزار شهید استان به اتمام برسد، دیدار با خانواده شهدا است.

صفدریان خاطرنشان کرد: در همین راستا اولین دیدار با خانواده شهدا به مناسبت کنگره ملی 8 هزار شهید استان هفته گذشته با حضور نماینده ولی قانونی در استان به همراه استاندار برگزار شد. همدان، اعضای شورای تامین استان و فرماندهان نیروهای مسلح استان با حضور خانواده های شهدای حکگوف. که چهار شهید عزیز خود را وقف انقلاب کرده بودند، آغاز شد.

وی با بیان اینکه امروز این حادثه در شهرستان روزن نیز رخ داد و پس از این دیدار تمامی خانواده های شهدای شهرستان روزن مورد دیدار مسئولان قرار می گیرند، ادامه داد: این دیدارها خوشایندترین کاری است که می توان در هنگام بازدید انجام داد. و سرپیچی از خانواده شهدا کار محسوب نمی شود، زیرا وقتی به خانواده شهدا خدمت می کنیم روحیه مضاعف پیدا می کنیم تا با توانمندی بیشتر و خستگی ناپذیر به مردم خدمت کنیم.

صفدریان تصریح کرد: مسئولیت دو کمیته شامل کمیته تکریم ایثارگران و کمیته جمع آوری آثار ایثارگران در دومین کنگره 8000 شهید استان همدان بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. استان همدان و در این راستا کمیته بزرگداشت شهدا سه وظیفه اصلی این کنگره را بر عهده خواهد داشت.

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از نخبگان و سران شهدا و جانباختگان و برگزاری مراسم جشن لاله ها را سه برنامه اصلی کمیته تکریم شهدا دانست و افزود: در مراسم جشن لاله ها در در همایش بیش از 750 گلزار شهدا عطر افشانی و غبارروبی می شود.

فرماندار روزن نیز گفت: شهرستان روزن دارای 320 شهید والامقام است که در بین روستاها روستای سرجین با 32 شهید بیشترین شهید را دارد.

علی اصغر غفاری عطار گفت: شهرستان روزان از جمله شهرستان هایی است که به دلیل نبود مکان و شرایط مناسب برای تدفین شهید از شهدای گمنام محروم شد که این امر در سال گذشته به عنوان یکی از مطالبات مردمی میسر و محقق شد.

وی با اشاره به دیدار و اعتراض خانواده های معظم شهدا در راستای کنگره 8 هزار شهید استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان همدان خاطرنشان کرد: در گام اول، دیدار و اعتراض خانواده های چهار نفره سه و دو شهید آغاز شد و پس از جمع بندی جلسه و اعتراض خانواده شهدای تنها در سطح استان از جمله شهرستان روزن برگزار می شود.

غفاری عطار یادآور شد: در این نشست و نشست مدیران و مسئولان، نیازها، مشکلات و مطالبات خانواده شهدا بررسی و نسبت به رفع مشکلات و نیازهای آنان اقدام می شود.

به گزارش ایسنا، شهید جعفرعلی سلطانی طلا، فرزند حاتم، متولد 1345 اهل روستای سلطان آباد روزان، به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور داشت و در 6 تیر 67 در نوسود در جریان درگیری بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. با نیروهای عراقی او که در سال 1365 ازدواج کرد ثمره زندگی زناشویی او با دختری به نام معصومه بود.

ملک علی سلطانی طلایی فرزند حاتم متولد 1340 اهل روستای سلطان آباد نیز به عنوان گروهبان یکم ارتش در جبهه حضور یافت و در چهاردهم سال 61 در گیلانگرب بر اثر درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)