کمیسیون تلفیق به جای سرمه کشیدن، چشم بودجه را کور کردند

0
(0)

کواکبیان در صحن مجلس؛ مصطفی کواکبیان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس، در پایان نشست علنی امروز و در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی، به رد کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی نوبت قبل مجلس اشاره کرد و اظهارداشت: برخی مطبوعات گفتند که رد مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس پیام اصلاح طلبان به دولت بوده؛ این همراهی با ملت بوده است وگرنه ما آنچه را که در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود رد کردیم.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق ۷۲ ساعت وقت داشته تا کلیات لایحه بودجه را اصلاح کند. ما شنیده ایم که ۳ الی ۴ ساعت بیشتر وقت نگذاشته اند و به جای سرمه به چشم کشیدن، چشم را کور کرده اند و مسائلی را تصویب کرده اند که قابل دفاع نیست.

این نماینده مجلس در همین رابطه خاطرنشان کرد: در رابطه با افزایش صفر درصدی حقوق اساتید دانشگاه، این اساتید همچنان اعتراض دارند و نهائی شدن این مصوبه باعث خروج اکثریت اعضای هیئت علمی از کشور می شود و این منجر به تعطیلی دانشگاه ها خواهد شد.

کواکبیان ادامه داد: در رابطه با افزایش یارانه مردم در مصوبه جدید کمیسیون تلفیق نیز منابع آن روشن نیست و این بعداً محل جر و بحث خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق همچنین انتقال آب از خزر به فلات مرکزی را حذف کرده اند در حالی که طبق آئین نامه مجلس اعضای کمیسیون تلفیق نباید پیشنهاد اصلاحی داشته باشند و اعمال نفوذ کنند.

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)