پیش‌بینی سفر ۸ میلیون زائر به مشهد در دهه پایانی صفر

0
(0)

سیدجواد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی‌ میزان ورود زائران به مشهد در دهه پایانی صفر اظهار کرد: ستاد خدمات سفر کمیته‌بندی شده و تمام کمیته‌ها برای حضور نزدیک به هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر در مشهد اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص میزان ظرفیت اسکان پیش‌بینی شده در این ایام خاطرنشان کرد: همانطور که در اربعین تمام زائران به کربلا مشرف می‌شوند، در دهه پایانی صفر نیز تمام زائران ایرانی به مشهد سفر می‌کنند. از تمام زیرساخت‌های موجود مانند آستان قدس رضوی، مدارس، خوابگاه دانشگاه‌ها، تمام هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها استفاده و بیش از ۵۰۰ هزار شب‌اقامت پیش‌بینی شده که این میزان قطعا در روزهای پایانی ماه صفر توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خصوص مشکلات تامین نان زائران در این دهه پایانی صفر ادامه داد: برخی از هتل‌ها امکانات طبخ نان دارند. هتل‌هایی که چنین امکاناتی دارند، قرار شده با همکاری فرمانداری مشهد به آن‌ها مجوز داده شود تا علاوه بر تامین نان مورد نیاز خود، برای سایر زائران نیز نان طبخ کنند تا در این ایام مشکل تامین نان نداشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ستاد خدمات سفر آموزش فرهنگ میزبانی به صنوف و دستگاه‌های است که به زائران خدمات ارائه می‌دهند. دوره ادب حضور و فرهنگی میزبانی با همکاری آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده تا برای تمام صنوف در حرم رضوی برگزار شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)