پالایشگاه دوم فارس به زودی تعیین تکلیف می‌شود/۱۴۰۱ سال جهش اقتصادی است

0
(0)

جعفر قادری شنبه ۲۱ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به پتروشیمی‌ها و خط اتیلن فارس، بیان کرد: قرار شد پتروشیمی شهرستان فسا و جهرم در مرز این دو شهرستان  انجام شود، در داراب نیز پتروشیمی به جای خود باقی می‌ماند و در فیروزآباد هم به صنایع پایین‌دستی اختصاص پیدا می‌کند.

او در خصوص افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده و خط انتقال مواد نفتی نیز گفت: قرارداد این خط انتقال منعقد شده که کار بزرگی است فشار را روی جاده‌ها کم می‌کند تا پالایشگاه دوم ساخته شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آزادراه شیراز _ اصفهان، خاطرنشان کرد: این آزادراه در  قطعات یک تا شش آماده شده و می‌تواند قبل از قطعه هفت و هشت مورد استفاده قرار بگیرد.همچنین قطعه هفت در حال انجام و هشت هم مصوبه دولت را گرفتیم. برای آزادراه شیراز به سمت بوشهر هم تدابیری برای خرید سهام از سوی مردم اندیشیده شده تا این طرح آغاز شود.

قادری به حذف ارز ترجیحی و گرانی محصولاتی مانند گوشت مرغ و تخم‌مرغ هم اشاره و عنوان کرد: با برآورد امسال ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز بود که سال آینده ۲۲ میلیارد ارز ترجیحی نیاز می‌شود اگر دولت مسیر گذشته را دنبال کند، چراکه مجبور است از بازار، ارز بخرد تا بتواند کالای اساسی را با همین قیمت نگه دارد و آثار و پیامدهای تورمی درشت می‌شود.

او با بیان اینکه راه حل دیگر این است که قیمت ارز را برای گندم و دارو ۴۲۰۰ نگه دارد و برای بقیه حذف کند، افزود: بنای دولت همین راه حل است که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز به شرکت‌های دارویی داده می‌شود تا با همان قیمت دارو در خدمت مردم قرار بگیرد. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای گوشت مرغ و غیره یارانه به مردم پرداخت می‌شود، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از منابع افزایش قیمت ارز به شکل یارانه به مردم ارائه می‌شود.

قادری همچنین با بیان اینکه در بحث مالیات نیز بنا نیست نرخ تغییر کند اما مجموعه‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند باید مشمول مالیات شوند، تاکید کرد: راه بهبود معیشت مردم رونق تولید و رفع موانع تولید است و باید موانع را پیش پای سرمایه‌گذار برداریم.

او به ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ دولت هم اشاره و اظهار کرد: توجه به حمل‌ونقل عمومی، تکلیف به دولت برای گازهای مشعل، ساماندهی ارز ترجیحی، رد دیون به صندوق بازنشستگی برای همسان‌سازی، اخذ مالیات از سپردگان حقوقی برای حرکت به سمت سرمایه‌گذاری  و شفافیت مالیات به همراه مکلف شدن آنان به ارائه گزارش در مجموعه‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند بخشی  از نکات برجسته بودجه است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید گوشی و تبلت داخلی با اخذ عوارض از گوشی‌های وارداتی، معافیت سربازی برای متاهلین دو فرزند به بالا، مشخص شدن تکالیف برای قوه قضائیه، افزایش دریافتی سربازان، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، الزام به اجبار بیمه‌ای سه دهک پایینی جامعه، شکل‌گیری صندوق بیماران صعب‌العلاج، تهاتر، کمک به نوسازی خودروهای فرسوده، کمک به مدارس خیرساز، نوسازی ماشین‌آلات راه و شهرسازی، تامین زیرساخت‌های مسکن ملی و مهر تا ۳۰ هزار میلیارد، الکترونیکی کردن عوارض ازادراه‌ها، شفافیت حقوق نمایندگان، معافیت مالیاتی بخشی از واحدهای بورسی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان از مهم‌ترین شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۱ است.

قادری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه یارانه‌ها اختصاص داده شده است، گفت: ساماندهی تسهیلات بر اساس کد ملی تا تسهیلات قابل کنترل نیز از دیگر نکات برجسته بودجه است.

او در خصوص کارخانه‌های ITMC نیز گفت: سهم کارخانجات مخابراتی ایران آی. تی. ام.سی از ایران خودرو خارج و منابع این کارخانه آزاد  و در حوزه کاری خودش کار کند. برای ایران خودرو فارس نیز مقرر شده تا انجام رنگ و بدنه در استان بماند.

قادری درباره انتقال آب از خلیج فارس‌ به استان نیز بیان کرد: قبل از اینکه خط انتقال به شیراز کامل اجرا شود، از شیراز به سمت جنوب تکمیل می‌شود تا محدودیت آب برای تامین صنایع برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان درباره مشکل آب شهرستان شیراز نیز گفت: در راستای خط دوم انتقال از سد درودزن به شیراز اگر شش کیلومتر لوله تامین شود آب به معالی‌آباد می‌رسد و مشکل آب شیراز نیز حل می‌شود، خط انتقال دیگر آب  از سد تنگ سرخ و بشار است که قرار است ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب را به شیراز برسانیم.

قادری با بیان اینکه درباره انتقال آب از استان فارس به اصفهان و یزد نیز جلساتی داشتیم، گفت: تلاش بر این است که از این کریدور استفاده کنیم و آب را به شهرهای شمالی فارس و اصفهان و یزد برسانیم و تخصیص آب نیز افزایش پیدا کرده است.

او درباره شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت: تلاش شده تا موانع واگذاری زمین در شهرک صنعتی بیضا و سروستان و منطقه ویژه سلامت برطرف شود همچنین شهرک صنعتی‌های دیگری نیز در نقاط مختلف استان به ویژه در نزدیکی شیراز دنبال می‌کنیم تا محدودیت‌ها و مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در گردشگری با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده از ظرفیت بافت تاریخی و فرسوده استفاده می‌کنیم، خاطرنشان: سه قانون بافت تاریخی و فرسوده وجود دارد که برای هر سه قانون طراح خودم هستم، یک طرح دیگر هم برای بافت‌های اطراف حرم‌های مطهر است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

او با بیان اینکه در سال آینده چه برجام به سرانجام برسد یا نرسد، سال جهش اقتصادی است، تصریح کرد: باید اقداماتی در این حوزه انجام شود که افزایش یارانه‌ها یکی از اقدامات برای افزایش قدرت خرید مردم است.وی در پاسخ به سوالی

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)