وبسایت خبری بازار کار، تحولی در حوزه اشتغال/ دستاورد دیگری از جهاد رونمایی شد

0
(0)



 به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از وبسایت خبری بازار کار، عصر یکشنبه، بیست و ششم اردیبهشت ماه در دفتر مرکزی جهاد برگزار شد.

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در آیین رونمایی از این وبسایت خبری گفت: جهاد دانشگاهی توانسته‌ است در حوزه‌های فرهنگی، فناوری اقدامات موثر و خوبی انجام داده، این نهاد به اقدامات زیر ساختی مناسب توجه کرده است.

وی با بیان اینکه شغل خوب و عزتمند، حق تمام مردم جامعه است، توضیح داد: جهاد دانشگاهی به این موضوع توجه کرده، بنابراین سامانه‌ای به منظور اشتغال طراحی کردیم.
 
دکتر طیبی ادامه داد: در حوزه رسانه، خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سینا پرس را داریم. باید از انجام کارهای موازی پرهیز کنیم. باید به حوزه کسب و کار توجه کنیم و رویکرد نوآورانه داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: امیدواربم با بازار کار بتوانیم در حوزه اقتصادی تحول ایجاد کنیم.

این سایت با ذات جهاد دانشگاهی منطبق است

دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشگاه علوم بهداشتی جهاددانشگاهی گفت: قانون اساسی به حق برخورداری از اشتغال شایسته برای تمام آحاد جامعه توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد جامعه شاغل هستند اما شغل شایسته‌ای ندارند، توضیح داد: این رخداد برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر است، بنابراین هرگام و قدمی برداشته شود مصداق جهاد واقعی است.

دکتر منتظری افزود: این توفیق را در جهادانشگاهی به دست آورده‌ایم که به مسائلی توحه کنیم که کمتر در دید دیگران قرار دارد.

دکتر منتظری با اشاره به اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اهمیت دارد، تصریح کرد: به این موضوع توجه کردیم و سپس این موضوع را وارد اساس‌نامه جهاد دانشگاهی کردیم‌ شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع توجه کرد. جهاددانشگاهی، مسئول اشتغال نیست اما به این موضوع مهم توجه می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید مضاعف باشد. امیدوارم که این پایگاه خبری به یکی دیگر از کارهای ارزشمند جهاد تبدیل شده  و به اشتغال مردم کمک کند. این وبسایت خبری با ذات و رسم جهاددانشگاهی منطبق باشد.

یازده استان، همراه ما هستند

محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی در این آیین رونمایی گفت: هفته‌نامه بازار کار حدود ۲۰ سال دارد که اکنون به صورت پایگاه خبری رونمایی می‌شود.  این پایگاه مبتن۲ی بر چند اصل یعنی اسناد بالادستی، اساس‌نامه جهاددانشگاهی، ماموریت‌های محوله و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه رونمایی از این پایگاه خبری، اقدام و سرآغازی برای جهاددانشگاهی در حوزه رسانه است، توضیح داد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در راس مراجع خبری کشور قرار دارند. سیناپرس هم در برخی حوزه‌ها به عنوان مرجع شناخته می‌شود.

معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی با بیان اینکه امیدوارم با مدیریت دکتر طیبی بتوانیم جایگاه خوبی در حوزه بازار کار به دست بیاوریم، تصریح کرد: کشور با بحران اشتغال روبرو است.  امیدواریم این پایگاه خبری بتواند راهگشای مشکلات باشد.

بازار کار، سایت تخصصی اشتغال باشد

علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران در مراسم رونمایی از پایگاه خبری بازار کار اظهار کرد: بسیار خرسندم در نهادی اشتغال دارم که برای نیازهای جامعه تلاش می‌کند. ایجاد پایگاه خبری بازار کار، اقدامی ارزشمند است؛ چرا که اشتغال دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: بیکاری موجب فقر می‌شود. وقتی یک فرد فقیر شود، ایمانش از بین می‌رود. وقتی ایمان جامعه کاهش یابد، نمی‌توان به آن جامعه اتکا کرد.

مدیرعامل ایسنا افزود: اگر برای اشتغال دیگران قدم برداریم و کارهای شایسته انجام دهیم، در ثواب انها شریک می‌شویم، چرا که کار کردن ثواب دارد.

دکتر متقیان گفت: بازار کار باید سایت تخصصی اشتغال باشد و از اشتغال سخن بگوید. از انعکاس اخبار در حوزه‌هایی مانند سیاسی، ورزشی، بین‌الملل پرهیز کند. شاید با انتشار یک خبر بتوانیم زمینه اشتغال یک نفر را فراهم کنیم. امیدوارم به برکت تلاش روزافزون بتوانیم کارنامه موفق دیگری از خود ثبت کنیم.

توجه به تحول اهمیت دارد

محمدحسین حسنی، مدیرعامل خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در این مراسم گقت:  امیدوارم بتوانیم به هم خانواده خود در حوزه رسانه کمک کنیم. در حال حاضر، رسانه‌های جهان در مسیر جدید قرار دارند و از نوشتار فاصله گرفته‌ و پادکست محور و ویدئو محور شده‌اند.

وی ادامه داد: بازار کار در آغاز راه قرار دارد و می‌تواند به این موضوع توجه کند. تغییر این نگاه برای نیروهای ایسنا و ایکنا سخت است، چرا که آموزش‌های قدیمی را فراگرفته‌اند. اگر این رسانه تخصصی به رویکرد جدید توجه کند، جهاد دست به اقدامی ارزشمند زده است.

حسنی افزود: همگرایی رسانه‌ای اهمیت دارد، جهاددانشگاهی می‌تواند با همگرایی، وحدت را افزایش دهد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)