نظر مخالفان کلیات لایحه بودجه ۹۷ تأمین نشده است

0
(0)

قوامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه:هادی قوامی

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور اظهار داشت: سؤال این است که آیا نظر مخالفان کلیات لایحه بودجه در این چند روز و در این فرصت کم تأمین شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: البته تلاش‌های زیادی در کمیسیون تلفیق شده است که از جمله آنها، کاهش ۳۰ درصدی انتشار اوراق مشارکت است، اما در بحث یارانه‌ها، با وجود اصلاحات صورت گرفته، هنوز ۲۰ میلیون نفر مشمول عدم دریافت یارانه هستند که این عدد هم با عدد ۳۰ میلیونی قبلی فرق چندانی نداشته و همان تبعات اجتماعی را دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد تصریح کرد: اساس بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد بر روی حسابرسی عملکرد است که این موضوع در لایحه بودجه ۹۷ دیده نمی‌شود.

قوامی همچنین با اشاره به باقی بودن مشکل مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه اصلاحی عنوان کرد: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمدها و هزینه‌های شرکت نفت است و سؤال این است که آیا توانسته‌ایم بودجه این قبیل شرکت‌های دولتی را دقیق بررسی کنیم یا خیر؟ پاسخ منفی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این لایحه ۱۴۴ ردیف که اعتبار آن صفر بوده، حالا اعتبار گرفته و سؤال این است که چطور قرار است این منابع تأمین شود؟

قوامی، بی‌توجهی به موضوع بهره‌وری را از دیگر نقاط ضعف لایحه بودجه خواند و گفت: اگر این مسئله حل نشود، بسیاری از سیاست‌ها نیز به نتیجه نمی‌رسد.

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)