مراسم بزرگداشت شهدای لشکر «فاطمیون» برگزار شد

0
(0)

به گزارش ایسنا، محمدامین توکلی‌زاده در همایش «بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون» در برج میلاد تهران بیان کرد: پیوستگی‌های تاریخی و تمدنی میان ایران و افغانستان زبانزد خاص و عام است و جزو یک فرهنگ و تمدن به حساب می‌آییم و لشکر فاطمیون این مرتبه را بالا برد و زیر یک پرچم متحد و با انسجام به جنگ با دشمن پرداختیم.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ با داعش هر جایی که عملیات با مشکل مواجه می‌شد این جوانان لشکر فاطمیون بودند که گره‌گشایی می‌کردند. در این نبرد جوانان ایرانی و افغانستانی دست‌ها را برای دست یافتن به هدف گره زدند و خون‌هایی در این مسیر ریخته شد و این اقتدار ما به جهانیان به اثبات رسید.

وی گفت: وحدت، برادری و انسجام میان ایران و افغانستان وحدت بخش جهان اسلام بود و جوانان ایرانی، افغانستانی، یمنی و عراقی و سایر جوانان آزادی خواه در یک مسیر به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی دشمن را شکست دادند.

توکلی زاده یادآور شد: نخستین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لشکر فاطمیون در جوار امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد و خرسندیم دومین بزرگداشت شهدای فاطمیون در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا در بخشی از این مراسم تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی تقدیر شدند.

لشکر فاطمیون یکی از گروه‌های نظامی جبهه مقاومت است که در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ شمسی با ۲۲ نفر در منطقه زینبیه سوریه حاضر و اعلام موجودیت کرد. این گروه امروزه با نام لشکر فاطمیون و با نام عربی (لواء فاطمیون) شناخته می‌شود. بنیانگذار این گروه علیرضا توسلی ملقب به ابوحامد بود که به شهادت رسیده است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)