ضریب اشغال ۸۰ تا ۱۰۰ هتل‌ها در استان سمنان

0
(0)

امیر کرم‌زاده ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان ویژه تعطیلات خرداد ۱۴۰۱ بیان کرد: بیشترین ضریب اشغال و رزرو تأسیسات گردشگری استان در این ایام به هتل‌های استان اختصاص دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه حفظ امنیت و آرامش مسافران هدف و اولویت اصلی است، خواستار همکاری کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در زمینه خدمات‌رسانی به مسافران در این ایام، همانند نوروز شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان ادامه داد: بر اساس اعلام فرمانداران، آمادگی کامل برای اسکان اضطراری مسافران در شهرهای استان وجود دارد و بر اساس برنامه‌های اعلامی اصناف و اداره تعزیرات، گشت‌های مشترک گروه‌های بازرسی در سطح بازار و رستوران‌ها و مراکز بین‌راهی حضور فعال خواهند داشت.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان و نائب رئیس ستاد سفر استان با اشاره به اینکه کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز از هماهنگی و انسجام بالایی برخوردار بودند، گفت: این هماهنگی زمینه‌ساز افزایش ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای شد.

محمد حمیدی با اشاره به اینکه تعطیلات پیش رو، فرصتی برای سفر هم‌وطنان است، بیان کرد: با توجه به ایام ارتحال امام راحل (ره) و میلاد حضرت معصومه (س)، رویکرد بیشتر سفرها مذهبی است.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان بین‌الحرمین است و جاذب سفر از این منظر، است، گفت: افزایش تردد مسافران در این ایام پیش‌بینی می‌شود و اولویت نخست ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مسائل جاده‌ای و جلوگیری و کاهش تصادفات است.

حمیدی خواستار تکرار طرح‌های ابتکاری انجام شده در ایام عید برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای شد و افزود: خودروهای چراغ‌دار تأثیر چشمگیری در کاهش تصادفات به‌ویژه در جاده جندق- معلمان داشت.

نائب رئیس ستاد سفر استان سمنان، اولویت بعدی را تسریع در ارائه خدمات توسط اورژانس و هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: در صورت بروز احتمالی تصادفات جاده‌ای، آمادگی گروه‌های اورژانس و هلال‌احمر در مسیر جاده‌ها مهم است.

او با اشاره به اینکه ۱۰۰ اتوبوس از سمنان برای شرکت در مراسم ارتحال امام‌خمینی (ره) اعزام می‌شود، تأکید کرد: ضرورت دارد خدمات شایسته ارائه شود و اورژانس و هلال آمادگی لازم را داشته باشند.

حمیدی اضافه کرد: نحوه خدمات‌رسانی و پذیرایی مسافران و زائران مورد توجه و بررسی گروه‌های نظارتی قرار گیرد و دهیارها نیز از این فرصت برای معرفی روستاها استفاده کنند.

نائب رئیس ستاد سفر استان سمنان بر آماده‌سازی فضاهای شهری برای پذیرایی مسافران، توجه به نظافت ورودی شهرها، تأمین سوخت و در مجموع فراهم کردن شرایط سفر ایمن و آرام و اثربخش در سطح استان تأکید کرد.

     انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)