ضرورت طراحی مدل آموزشی بر مبنای نیازهای کشور

0
(0)
صالحی

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر ضرورت طراحی مدل آموزشی بر مبنای نیازهای کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید با شناخت رسالت خاص خود بر مبنای آمایش سرزمین و با توجه به اقتصاد آموزش، مدلی طراحی نمایند که در آن مدل آموزش دانشجویان بر مبنای نیاز بازار کار و ارتباط با صنعت، اصناف و مشاغل مبتنی برتولید وکارآفرینی باشد .

به گزارش ایسنا، دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در آیین افتتاح مرکز جامع تخصصی طراحی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی با اشاره به نگاه مثبت دولت، مجلس شورای اسلامی و جامعه به توسعه آموزش‌های مهارتی بالأخص این دانشگاه به پتانسیل و ظرفیت عظیمی که در اصناف و حرفه‌ها در توسعه این آموزش ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه همسویی اقتصاد و توسعه آموزشی ایجاد شود، متاسفانه ما فقط به دنبال توسعه آموزش های رسمی، مقطع دار و عام بودهایم که بخش محدودی از جمعیت هدف ما را تحت پوشش قرارداده است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای رشد اقتصادی وافزایش تولید ناخالص ملی باید آموزش‌های غیررسمی و اقتصاد غیررسمی را یک فرصت تلقی کرد و بر این اساس مشاغل باید شناسایی شود و با تکیه برآموزش های مبتنی برحرفه و به دور ازمدرک گرایی به دنبال ارتقای سیستم آموزشی و سرمایه انسانی و بهره وری نیروی کار باشیم.

صالحی افزود: دانشگاهها باید ماموریت گرا باشند و با شناخت رسالت خاص خود بر مبنای آمایش سرزمین و با توجه به اقتصاد آموزش، مدلی طراحی نمایند که در آن مدل آموزش دانشجویان بر مبنای نیاز بازار کار و ارتباط با صنعت ، اصناف و مشاغل مبتنی برتولید وکارآفرینی باشد .

در ادامه قنبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران، شبکه سازی را مهم ترین راهکار رفع آسیب پذیری صنایع کوچک دانست و گفت: برای ساماندهی صنایع کوچک به دنبال کنار هم قرار دادن کسب کارهای همگن با قابلیت توسعه خوشه ای هستیم.

قنبری فقدان مرکزی برای تنوع بخشی به تولیدات طلا و جواهرات را یکی از موانع تولید و صادرات طلا وجواهرات در کشور عنوان کرد و گفت:. با پیگیری هایی که صورت گرفت ساز و کار همکاری صنعت و دانشگاه فنی و حرفه ای با ایجاد مرکز طراحی تولید طلا و جوهر صورت گرفته است.

در همین راستا شفاهی رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز گفت: ایران جزو ۷ کشور برتر ساخت و تولید طلا و جواهر است اما متاسفانه تولید طلا در ایران به صنعت تبدیل نشده است.

وی گفت: اشکال عمده صنعت طلا و جواهر در ایران این است که همواره از دولت توقع ایجاد تحول داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، شفاهی گفت: کسب و کار طلا و جواهر در کشور حدود ۴ ماه در حالت نیمه تعطیل است که تنها با یافتن بازارهای صادراتی می توانیم چرخه تولید را در این چهار ماه حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳ الی ۴ هزار نفر طراح طلا و جواهر در کشور وجود دارد اظهار کرد: ارتباط مناسبی میان طراحان و صنعت کشور شکل نگرفته است که امیدواریم با فعالیت مرکز جامع طراحی این ارتباط حفظ شود. وی با اشاره به اینکه این مرکز پلی است میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: در اتحادیه طلا و جواهر به دنبال مدیریت و ساماندهی بخش طراحی هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)