ضرورت تدوین طرح جامع امداد و نجات در کشور / تداوم واکسیناسیون و پایش کرونا در مرزها

0
(0)



رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از سازمان امدادونجات با امدادگران دیدار و در جلسه با مسئولان سازمان بر ضرورت تدوین طرح جامع امدادونجات و توجه به تهیه نقشه خطرپذیری کشور در این طرح تاکید کرد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر پیرحسین کولیوند در نشست با مسئولان سازمان امدادونجات، این سازمان را یکی از سازمان‌های بسیار پراهمیت و پرکار هلال‌احمر دانست و افزود: اگر در این سازمان توفیق خدمت فراهم شود، حاصل زحمات تک تک امدادگران و کارکنان است. بنابراین ضروری است که در هلال‌احمر، همچون یک جمعیت، رفتارکرده و از تک‌روی خودداری کنیم. با انجام کار گروهی می‌توانیم در مسیر تحقق و پیشبرد اهداف عالی هلال‌احمر گام برداریم.

کولیوند تاکید کرد: طرح جامع امداد و نجات که در حال حاضر کلیات آن آماده است، باید با کمک متخصصان و اساتید امر تدوین شود و برای تحقق این مهم، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ چه ظرفیت‌های داخلی و چه ظرفیت‌ها و انتقادات سازنده بیرونی. با به‌کارگیری این ظرفیت و استفاده از توان یک تیم مشورتی، می‌توان طرح جامع امدادونجات را به‌شکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری تدوین کرده و موجب ارتقاء کیفی خدمات و پیشرفت فعالیت‌های سازمان امدادونجات شویم.

وی، تعیین نیروی انسانی و فضا و امکانات مورد نیاز، اهداف طرح، ارتقای جایگاه اجتماعی و روحیه شاداب، جهادی و تلاش‌گر امدادگران را برای تدوین طرح جامع امدادونجات مهم برشمرد و تاکید کرد: حفظ و تقویت روحیه داوطلبی که امام خمینی(ره) در ما زنده کرد، اولویت جمعیت است، در کنار آن باید روحیه امید، ایثار، از خودگذشتگی و پاسخگو بودن و کاردانی را در امدادگران با ارائه آموزش‌های تخصصی پررنگ‌تر کنیم چراکه ظرفیت آن در هلال‌احمر وجود دارد.

کولیوند با اشاره به برنامه‌ریزی‌ و پیگیری‌های مستمر برای ارتقاء خدمات و فعالیت‌های هلال‌احمر افزود: اصلی‌ترین تلاش جمعیت، خدمت به مردم است. باید در خدمت کردن به مردم، دردی را کاهش داده و باری را از روی دوش آنها برداریم. این خدمت‌رسانی ارزشمند است و مردم گرفتار در سیل، زلزله و … اول به خداوند و بعد دستان توانمند امدادگران امید دارند.

پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث، نوعی امدادرسانی است

وی با تاکید بر ضرورت تهیه نقشه خطرپذیری کشور در طرح جامع امدادونجات افزود: تکلیف اول ما، پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و بلایاست و این تکلیف، یک نوع امدادرسانی است. با تهیه و ثبت مخاطرات شایع، اطلاعات و آگاهی و آمادگی مردم نیز ارتقا می‌یابد.

تاکید بر تداوم اجرای طرح واکسیناسیون و پایش مرزها

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: فعالیت‌های هلال‌احمر در پایش مرزها و واکسیناسیون هموطنان در موضوع کرونا، جدی‌تر از قبل تداوم دارد و گزارش‌های این خدمات برای رئیس جمهوری، وزیر کشور و وزیر بهداشت ارسال می‌شود. لازم است مستند خدمات هلال‌احمر هم تهیه شود تا مردم ببینند که چه زحماتی در این جمعیت کشیده می‌شود.

آمادگی در برابر حوادث و بلایا بیش از ۶۰ درصد باشد

کولیوند همچنین بر لزوم آمادگی بالای ۶۰ درصد هلال‌احمر برای مقابله با حوادث و بلایا نیز تاکید کرد و گفت: برای مشخص شدن تعداد پایگاه‌ها، آمبولانس‌ها و … مورد نیاز باید کار علمی و شاخص‌های استاندارد داشته باشیم و لازم است این مهم در طرح جامع امدادونجات مورد توجه باشد. دستگاه‌های نظارتی بر اساس شاخص‌های استاندارد و از پیش‌تعیین شده، فعالیت و خدمات ما را بررسی می‌کنند.

وی افزود: ارتقاء سیستم IT و استفاده از تکنولوژی روز دنیا از ضروریات کار امدادرسانی است و باید نرم‌افزاری برای رصد امکانات، خودروهای امدادی و … داشته باشیم. مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر نیز باید در لحظه، تمام حوادث را رصد، اقدام و اطلاع‌رسانی کند تا مردم مطمئن شوند که گروه امدادرسان بیدار است و اگر نیاز باشد به کمک آنها می‌آید.

لزوم نظام‌مند شدن منابع اقتصادی داخلی هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه از تلاش برای افزایش بودجه جمعیت در سال جاری نسبت به سال قبل نیز خبر داد و گفت: بخشی از منابع مالی هلال‌احمر از محل کمک دولت است اما نباید از آن غافل شد. همچنین باید بر نظام‌مندتر شدن منابع اقتصادی داخلی نظارت بیشتری داشته باشیم.

کولیوند ادامه داد: پیگیری‌ها برای رفع مشکل استخدام امدادگران دارای درجه ایثار ادامه دارد. این استخدام؛ محدودیت‌هایی از سوی سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه داشته و جلسات ما با این سازمان‌ها نتایج خوبی در برداشته است. مجمع و اعضای شورای عالی هم به حل مشکلات موجود کمک می کنند و تلاش ما بهبود شرایط زندگی همکارانمان است؛ از استفاده امدادگران از امدادسراها برای ایجاد نشاط بیشتر تا پیگیری جدی بیمه‌ و بیمه‌های درمانی امدادگران و صدور گواهینامه خدمت داوطلبانه، بسیار مهم و در دست پیگیری است.

وی گفت: ما یک خانواده بوده و در خانواده مکلف به حل مشکلات هستیم. اگر خانواده سالم و قوی و جهادی باشد و با روحیه انقلابی و براساس دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بتواند کار کند، مردم هم از خدمات آن بیشتر بهره‌مند می‌شوند. برای مباحث رفاهی کارکنان نیز کمیته‌ای تشکیل شده و تلاش ما این است که در فرصت‌های مناسب به کارکنان کمک کنیم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)