شاهد پیوند عمیق نسل جوان با سردار دل ها هستیم/ ملت منتظر نصرت های الهی باشند

0
(0)

سردار محمدعلی جعفری عصر امروز، ۱۱ دی ماه در آیین اختتامیه رخداد رسانه ای «سردار تا سردار» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، از اهالی هنر و رسانه خواست مسیر و اهداف والای شهیدان را به درستی و به روشنی تبیین کنند و گفت: امروز تحقق اهداف شهدا رسالت عظیم انقلابی ماست.

وی میرزا کوچک خان را مایه افتخار گیلان و ایران دانست و افزود: تاریخ مقاومت ملت ایران از سردار جنگل تا سردار سلیمانی موجب پیوند جغرافیایی گیلان و ایران و عراق و افغانستان و سوریه و یمن شده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله الاعظم سپاه پاسداران، با بیان اینکه میرزا کوچک در سال های غربت و استبداد علم مقاومت را برافراشت و مردانه در برابر دشمنان این ملت و کشور و غارتگران این دین و فرهنگ ایستاد، اظهار کرد: سردار جنگل آغازگر این راه مقدس بود و مقاومت او آثار بسیار بزرگی بر جای گذاشت و به الگوی مجاهدت و انقلابی گری ملت ایران در برابر نظام سلطه و استکبار تبدیل شد.

جعفری، مبنای نهضت جنگل را مبانی دینی و اسلامی دانست و به شباهت های قیام میرزا کوچک با انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: قیام میرزا یک قیام دینی و ملی بود و اتکا به مردم داشت و در چارچوب تکلیف الهی حرکت می کرد. در واقع نهضت جنگل این امید را در ملت ایجاد کرد که می توان با دست خالی و با ایمان به خدا و اتکا به مردم مومن و دیندار و انقلابی حرکت های عظیم را رقم زد و کارهای نشدنی را به سرانجام رساند.

وی نسل انقلاب اسلامی را نسل تربیت شده در مکتب سرداران بزرگی همچون میرزا کوچک خان دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران با هدایت های پیامبرگونه امام خمینی(ره) یک نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ را برکند و بی نظیرترین حرکت مردمی قرن اخیر را رقم زد که در طول تاریخ اسلام سابقه نداشت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه، پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی را ثمره مجاهدت سرداران تاریخ اسلام دانست و اضافه کرد: امروز وظیفه ماست که پاسدار خون شهیدان و ادامه دهنده قیام و نهضت و حرکت الهی آنان باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی خیلی به نسل جوان و نوجوان ما امید بسته و فکر می کنند با فضای مجازی می توانند بر دل ها و ذهن های آنان اثر بگذارند، گفت: امروز شاهد پیوند عمیق نسل جوان و نوجوان با سردار دل ها هستیم و لذا همین جوانان و نوجوانان ما هستند که آینده انقلاب را رقم خواهند زد.

جعفری، با اشاره به تحولات تلخ و شیرین رخ داده در مقاطع مختلف انقلاب، عنوان کرد: این تحولات آزمایش های عظیم الهی برای ملت هستند و ملت از همه آنها سربلند بیرون آمده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه، با بیان اینکه دفاع مقدس و هر کدام از فتنه های دهه های دوم و سوم و چهارم انقلاب می توانست مشکلات بزرگی را برای نظام و ملت ایجاد کند، ادامه داد: با حضور مردم در صحنه همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم.

وی یوم الله ۹ دی را یکی از حماسه های ملت ایران دانست و تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از آزمایش های الهی برای ملت ایران بود. در واقع بدرقه بی نظیر و معجزه گونه ایشان در ایران و منطقه و جهان نشان دهنده تایید و تاکید راه مقاومت اسلامی است و ملت های جهان این درس بزرگ را از جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

جعفری، با اشاره به افزایش روزافزون هجمه های دشمنان، تاکید کرد: این انقلاب در مسیر خودش هرچقدر جلوتر می رود، با برنامه ریزی ها و توطئه ها و شبیخون ها و حملات بیشتری مواجه می شود و جنگ های ترکیبی و شناختی دشمنان به ویژه در فضای مجازی شدیدتر و مخرب تر خواهد شد که پایداری و استقامت و مقاومت را سخت تر می کند، اما ما خدا را داریم و وعده های الهی را فراموش نمی کنیم.

وی ویژگی شهدا را عمل به تکلیف الهی دانست و گفت: در حوادث اخیر شاهد انواع و اقسام هجمه های داخلی و خارجی به جمهوری اسلامی بودیم، اما جوانان انقلابی در مقابل همه این تهاجمات ایستادند و از اسلام و انقلاب و ملت دفاع کردند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با آن مغزهای کوچک خود هرگز ایمان و احساس و باور و اعتقاد جوانان ما را نسبت به اسلام و انقلاب نمی فهمند، اظهار کرد: این انقلاب به برکت خون شهدای اسلام محکم و استوار به راهش ادامه می دهد و لذا نباید ثمرات انقلاب را فقط در مسائل و مشکلات داخلی که با بزرگنمایی های دشمن همراه است، خلاصه کنیم، بلکه باید دید منطقه ای و جهانی داشته باشیم.

وی شکست همه سیاست های آمریکا در منطقه بعد از پیروزی انقلاب را از جمله این ثمرات دانست و اضافه کرد: آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورده و از پرورش داعش در سوریه پشیمان است؛ رژیم صهیونیستی نیز نه تنها از مرزهایش فراتر نرفته، بلکه هر روز در حال مقابله با نیروهای مقاومت است.

جعفری، هدف از تشکیل داعش را جلوگیری از گسترش جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: پیامد بزرگ نابودی داعش، پیوند ملت های عراق و سوریه با ایران و سازماندهی نیروهای مردمی جبهه مقاومت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه، از ملت ایران خواست بعد از پشت سر گذاشتن فتنه ها منتظر نصرت های الهی باشند و بیان کرد: راه مقاومت و جهاد در راه خدا روشن و مشخص و ثابت است و باید از شهدا مدد بگیریم.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره قدردان خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا هستند، گفت: علیرغم همه دشمنی های داخلی و خارجی، روز به روز شاهد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی هستیم که نشان دهنده نقش آفرینی شهداست لذا تعهد سنگینی داریم و باید از راه شهدا پاسداری و اهداف آنان را محقق کنیم.

جعفری، تحقق ارزش های دینی همچون عدالت و اخلاق و رفاه و سبک زندگی اسلامی را نیازمند جهاد فرهنگی و انقلابی دانست و عنوان کرد: مردم نقش تعیین کننده ای در تحقق اهداف انقلاب دارند و لذا در بیانیه گام دوم، بر حرکت عمومی مردم جهت جامعه سازی تاکید شده است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)