سوگواره شهادت حضرت زهرا (س) در امامزاده علی اکبر (ع) پلائین امشب برگزار می‌‌شود

0
(0)

سوگواره شهادت حضرت زهرا (س) در امامزاده علی اکبر (ع) پلائین امشب برگزار می‌‌شودخبرگزاری فارس: سوگواره شهادت حضرت زهرا (س) در امامزاده علی اکبر (ع) پلائین امشب برگزار می‌‌شود

مسئول فرهنگی اوقاف شهرری از برگزاری سوگواره شهادت حضرت زهرا (س) در امامزاده علی اکبر پلائین بعد از نماز مغرب و عشا امشب خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن خانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گفت: سوگواره شهادت حضرت زهرا (س) در امامزاده علی اکبر (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنران این مراسم حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمد صادقی است.

مسئول فرهنگی اوقاف شهرری تصریح کرد: امیرحسین صفاریان مداح این سوگواره است.

وی اظهار داشت: این سوگواره یاس نبوی امشب (سه‌شنبه) 10 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن خانی خاطرنشان کرد: این مراسم در پلائین برگزار می‌‌شود.

آستان امامزاده علی اکبر(علیه السلام) در شهرستان شهرری، بخش مرکزی، شهرری، نزدیک آستان حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه)، روستای پلایین واقع شده است. بنای ساختمان اصلی بقعه قدیمی و از خشت و گل است، دارای گنبدی خشتی بوده و جنبه تاریخی داشته است.

دیوارهای داخلی حرم سفیدکاری و کاشیکاری شده و محراب کاشیکاری شده زیبایی نیز در آن وجود دارد. ضریح بقعه به صورت مشبک با روکش طلاست که در سال 1381 احداث و در حرم این بقعه نصب شده است.

محوطه بقعه به مساحت 3500 متر مربع دیوارکشی و درختکاری شده و محل مناسبی برای تفرج و استراحت زائرین محترم است. مسئولین مربوطه در این بقعه برابر طرح توسعه در حال احداث حسینیه در مجاورت آن هستند.

آستان مبارک در سالهای اخیر توسط بانویی خیّر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و هم اینک زیارتگاه عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) می‌باشد.

مسیر دسترسی آن از اتوبان خلیج فارس تا حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)