زیرساخت‌های اجرای مصوبه «بیت استریم» فراهم شد

0
(0)

مخابرات اینترنت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: در راستای اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات عمده‌فروشی بیت‌استریم، با هماهنگی رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و برای عقد قرارداد با شرکتهای FCP و Servco آمادگی دارد.

وی، افزود: مصوبه ۲۶۰ کمیسیون به منظور رقابتی شدن هرچه بیشتر بازار، تسهیل در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات ثابت سیمی/کابلی و ایجاد فرصت برای استفاده حداکثری از منابع و امکانات موجود در اختیار دارندگان پروانه شبکه از طریق اشتراک در بخش دسترسی و جلوگیری از هدر رفتن منافع و امکان توزیع و گسترش شبکه با سرعت بیشتر در تمام نقاط کشور تصویب شده است.

فلاح جوشقانی با اشاره به پیگیری‌های رگولاتوری و هماهنگی ایجاد شده بین شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور غالب و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت ( FCP و Servco ) گفت: با اجرای این مصوبه، زیرساخت‌های فیبرنوری در بخش دسترسی شرکت مخابرات ایران با شرکتهای FCP و Servco به اشتراک گذاشته می‌شود و با رفع انحصار مخابرات در این بخش، کیفیت خدمات افزایش یافته و امکان انتخاب برای مشترکان فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تمامی شرکتهای FCP و Servco می‌توانند قراردادهای خود را در قالب قراردادهای عمده‌فروشی با شرکت مخابرات ایران منعقد کرده و به مشتریان خود خدمات ارائه کنند.

فلاج جوشقانی با اشاره به اینکه تمامی قراردادها و ضوابط ارائه این خدمات باید در چارچوب‌های تعیین شده در مصوبه ۲۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باشد تصریح کرد: رگولاتوری به صورت کامل بر اجرای این مصوبه نظارت می‌کند تا زمینه ارائه خدمات بهتر در بخش ثابت به مردم فراهم شود.

به گزارش مهر، مقررات حاکم بر ارائه خدمات عمده‌فروشی زیرساختهای ارتباطی (بیت استریم ) مردادماه به اپراتورها ابلاغ شد.

تصویب مقررات بیت استریم با هدف افزایش آزادی عمل و حق انتخاب مشترکان در تغییر اپراتورشان صورت گرفته است. بیت استریم این آزادی عمل را به مشترکان می‌دهد که در هر زمان که بخواهند به صورت آنلاین و در کوتاهترین زمان ممکن، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات ثابت ADSL و VDSL خود را تغییر دهند.

در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات روشها و شرایط ارائه خدمات بیت استریم و تعرفه‌های آن به تفکیک کلان شهرها، مراکز استان و شهرها پیش‌بینی شده است.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)