زیارت صندوق ذخیره انسان برای آدم شدن است

0
(0)

 آیت الله سیدمحمد سعیدی، ۱۳ شهریور، در جلسه هماهنگی خادمان موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن امام خامنه ای حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان اینکه عمری که برای زیارت امام حسین (ع) صرف می شود از عمر انسان محسوب نمی شود، عنوان کرد: یک معنای این روایت این است که این زمان بر عمر مقدر انسان افزوده می شود و معنای دیگر آن این است که از این روزها در روز قیامت سؤال نمی شود.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند اگر خدا اراده کند به کسی خیری را نصیب کند در دلش محبت امام حسین (ع) و محبت زیارت ایشان را قرار می دهد و اگر کسی زمینه خیر نداشته باشد و بد باطن باشد در دلش بغض امام حسین (ع) و بغض زیارتشان را قرار می دهد.

وی با بیان اینکه زیارت صندوق ذخیره انسان برای آدم شدن، آدم ماندن و آدم مردن است، گفت: امام صادق (ع) فرمودند هیچ‌کسی نیست مگر اینکه روز قیامت آرزو می‌کند ای کاش زائر امام حسین (ع) بود و همچنین امام رضا (ع) فرمودند کسی که قبر امام حسین (ع) را زیارت کند مانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند هر کس دوست دارد همسایه امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را رها نکند، افزود: مرحوم حاجی نوری که استاد شیخ عباس قمی بود می‌فرماید من در میان مستحبات زیارت اباعبدالله (ع) از ثواب ویژه‌ای برخوردار است ولی کمک به مردم و خدمت به محرومین ثوابش از زیارت امام حسین (ع) هم بالاتر است و خادمان موکب اربعین هر دو ثواب را می‌برند.

سعیدی با اشاره به اینکه اباعبدالله (ع) به محض ورود به کربلا زمین کربلا را از صاحبان آن خریدند، بیان کرد: امام حسین (ع) زمین کربلا را بعد از خرید به صاحبانش برگرداندند و شرط کردند که باید اهالی کربلا مردم را به سوی قبر ایشان راهنمایی کنند و هر کسی که به زیارت آمد را سه روز مهمان کنند.

وی در توصیه به خادمان موکب بر تبعیت از مدیر و مشورت در انجام امور تأکید کرد و گفت: همان‌طور که اهل‌بیت (ع) کریم بودند شما نیز در خدمت به زائران دست و دل‌باز باشید و افرادی که به موکب وارد می‌شوند پذیرایی آبرومندی شوند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)