زارع: افتخار می‌کنیم که بودجه امنیت را ۲ برابر کردیم

0
(0)
رحیم زارع نماینده آباده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که بر افزایش بودجه امنیت مطرح بود، گفت: کشور ما در حوزه امنیت نمره ۲۰ دارد و افتخار می‌کنیم بودجه امنیت را دو برابر کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۷ گفت: باید دید این بودجه در چه شرایطی در کشور تنظیم شده، در شرایطی که مشکلات وجود دارد. اگر نرخ مالیات را افزایش می‌دادیم، به مردم فشار می‌آمد و راهی جز فروش نفت نداریم که نفت هم یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کلیات بودجه کارهایی انجام شد. برای اولین بار موضوع بدهی که دولت به پیمانکاران داشت را تهاتر کردیم. ضلعی اضافه کردیم مبنی بر ضلع بانک مرکزی یعنی دولت، پیمانکاران، نظام بانکی و بانک مرکزی. به اندازه‌ای که بدهی نظام بانکی به بانک مرکزی است، بحث تهاتر پیمانکاران را در نظر گرفتیم. اگر این موضوع اجرایی شود، پیمانکارانی که از دولت طلبی دارند و به جای دیگری بدهکار هستند و نمی‌توانند طرح‌شان را جلو ببرند، اگر تهاتر شوند، در توسعه کشور موثر است.

وی افزود: کار دیگری که در کمیسیون تلفیق انجام شد، این بود که از افزایش هرگونه تعرفه‌ای که مردم به آن نیازمند هستند جلوگیری شد. آب، برق، گاز صنعتی، کشاورزی و خانگی که شرایط کشور را در نظر گرفتیم و همچنین از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل جلوگیری کردیم. بودجه شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها از ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و بودجه آموزش و پرورش از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. وام ازدواج ۱۵ میلیون تومان شد و افتخار می‌کنیم کشور ما که در امنیت نمره ۲۰ دارد، بودجه امنیت آن دو برابر شد.

زارع در پایان افزود: ما ۳۰۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات استانی را اضافه کردیم. همچنین دولت را به کاهش هزینه‌ها ملزم کردیم. درخصوص ایرادی که دوستان به کمیسیون تلفیق گرفتند باید گفت که ما ۷۲ ساعت فرصت داشتیم اما در ۶ ساعت آنچه مدنظر شما بود اصلاح کردیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)