خاطرات ۴۰ دانش‌آموز شهید در «قبله از این طرف است»

0
(0)

خاطرات ۴۰ دانش‌آموز شهید در «قبله از این طرف است»خبرگزاری فارس: خاطرات ۴۰ دانش‌آموز شهید در «قبله از این طرف است»

نخستین جلد از کتاب «قبله از این طرف است» حاوی خاطراتی از 40 شهید دانش‌آموز توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران منتشر شد.

مسعود شاکر سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از انتشار نخستین جلد از کتاب «قبله از این طرف است» حاوی خاطرات ۴۰ شهید دانش‌آموز خبر داد و گفت: این کتاب حاصل تحقیق و پژوهش جمعی از دانش‌‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس متوسطه شهرستان‌های استان تهران بوده و در مورد شهدای دانش‌آموز همین شهرستان‌هاست که در قالب طرح «همکلاسی آسمانی» زیر نظر این اتحادیه گردآوری و منتشر شده است.

وی ادامه داد: چیدمان صفحات کتاب «قبله از این طرف است»، به گونه‌ای است که در صفحات زوج ضمن چاپ تصویری از هر شهید دانش‌آموز به همراه درج نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل شهادت و تاریخ ولادت ایشان؛ مشخصات دانش‌آموزان محقق در مورد آن شهید و نام آموزشگاه محل تحصیل‌شان نیز درج شده و در صفحات فرد کتاب نیز مطالب به دست آمده در مورد شهید به طبع رسیده است.

شاکر اضافه کرد: این کتاب برای سهولت در حمل و نقل در قطع جیبی به چاپ رسیده و مطالب آن تماماً توسط دانش‌آموزان و برای استفاده همین گروه سنی تهیه و تولید شده است، لذا ضمن رعایت اختصار و پرهیز از اطناب در بیان مطالب، همواره در ویرایش و تنظیم محتوا سعی در ساده نویسی و ارائه لُبّ مطلب در کمترین زمان ممکن، فراخور حال مخاطبان بوده است.

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران گفت: محتوای جلد دوم کتاب «قبله از این طرف است» توسط دانش‌آموزان گردآوری شده و آماده طبع است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز در قالب طرح همکلاسی آسمانی، صرفاً در شهرستان‌های استان تهران تعداد مجلدات این کتاب، دستکم به 10 جلد بالغ شود.

شاکر یادآور شد: نهادهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در چاپ و انتشار این اثر با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران همکاری کرده‌اند.

به گفته وی، سلسله مسابقات کتابخوانی با محوریت کتاب «قبله از این طرف است»، در سطح مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان‌های استان تهران، توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های این استان در سال تحصیلی جاری با عنوان «ستاره‌های شهر من» برگزار می‌شود که جزئیات ان به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، کتاب «قبله از این طرف است» در 107 صفحه زیر نظر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران تهیه و تنظیم شده و با شمارگان 3000 نسخه، توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

طرح «همکلاسی آسمانی» ویژه سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز است که در سراسر کشور توسط دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)