تقدیر رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از اختصاص ۲ میلیارد دلار فاینانس به مترو و کاهش آلودگی هوا

0
(0)
محمدرضا تابش

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از مصوبه امروز مجلس برای استفاده از دو میلیارد دلار تسهیلات خارجی برای مترو و کاهش آلودگی هوا استقبال کرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجلس امروز در اولین روز بررسی بخش هزینه‌ای بودجه، یک مصوبه مهم زیست محیطی را به تصویب رساند و با اینکه این پیشنهاد نیازمند رای دو سوم نمایندگان بود، ۷۰ درصد حاضرین در جلسه با آن موافقت کردند.

وی افزود: به موجب این مصوبه، از مجموع سقف تسهیلات مالی خارجی (فایناس) در بودجه ۹۷ که ۳۰ میلیارد دلار تعیین شده،‌ مقرر شد دو میلیارد دلار برای ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص یابد که نحوه اختصاص آن هم با شرایط خاص و بعد از طی مراحل قانونی پیش‌بینی شده است.

تابش خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه، تضمین استفاده از این امکان با دولت است و بازپرداخت اصل و سود آن به عهده شهرداری‌هاست که این امکان خوبی برای کلان شهرها فراهم می‌کند تا خطوط مترو را توسعه دهند، ضمن اینکه شهرهای دارای آلودگی هوا هم می‌توانند از فاینانس برای کاهش آلودگی استفاده کنند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این مصوبه قدم مبارکی بود که توسط نمایندگان برداشته شد و امیدواریم دولت هم بستر این کار را فراهم کند تا از این امکان استفاده مطلوب را داشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)