تشکیل مجمع خیرین کشتی در گلستان/ میزبانی گرگان از اردوهای تیم ملی کشتی

0
(0)


ایسنا/گلستان رئیس هیئت کشتی گلستان از تشکیل مجمع خیرین کشتی در استان خبر داد و گفت: کمک گرفتن از ظرفیت خیرین و برنامه‌ریزی مدون در حوزه استعدادیابی رشته المپیکی کشتی از مهمترین اهداف هیئت استان در سال جدید است.

علی اکبر بصیرنیا عصر امروز شنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ در گفت وگو با ایسنا بخشی از برنامه‌های هیئت کشتی استان گلستان در سال جدید شمسی را تشریح و اظهار کرد: تشکیل و تأسیس مجمع خیرین کشتی برای بهره مندی از ظرفیت این قشر و برنامه‌ریزی مدون در حوزه استعدادیابی رشته المپیکی کشتی در گلستان از مهمترین اهداف هیئت استان در سال جدید است.

وی با بیان اینکه برای تحقق این اهداف در ابتدا استعدادیابی در میان دو رده سنی نونهالان و نوجوانان را در دستور کار قرار داده‌ایم، ادامه داد: نگاه ما برای عضویت کشتی‌گیران گلستانی در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است و قطعاً رسیدن به این هدف با حرکت برنامه محور و ساختاری در کنار تعامل جمعی دور از انتظار نیست.

رئیس هیئت کشتی گلستان از برگزاری اردوی تیم‌های ملی نونهالان و نوجوانان در استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: برگزاری اردوی‌های تیم‌های ملی در استان‌ها سبب می‌شود تا کشتی‌گیران بومی با کشتی‌گیران مطرح کشور ارتباط برقرار کرده و بتوانند از تجربیات کشتی‌گیران ملی پوش استفاده کنند.

وی پرداختن به ورزش کشتی را از سفارشات مؤکد مقام معظم رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: همه موظف هستند به لحاظ کمی و کیفی به این ورزش کمک کنند.

بصیرنیا با اشاره به سابقه کشتی در استان گلستان، تصریح کرد: شهرستان‌های بندرگز و نوکنده سابقه طولانی در حوزه پرورش کشتی‌گیران داشته‌اند و بسیاری از گوش شکسته‌های صاحب نام که مدال‌های جهانی دارند از این دو خطه هستند.

وی با تأکید بر اینکه نشست‌های تعاملی با رؤسای هیئت‌های این دو شهر برگزاری شده است، اضافه کرد: قطعاً بازگشت به شرایط‌ ایده‌آل گذشته می‌تواند به توسعه و ترویج ورزش کشتی در این مناطق کمک کند و با کشف استعدادهای بالقوه از میان نسل جدید می‌توان در اوزان مختلف این ورزش پدیده‌هایی را معرفی کرد.

رئیس هیئت کشتی گلستان در پایان به سفر اخیر “علیرضا دبیر” رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به گرگان و شرکت در مجمع انتخابات هیئت گلستان، دیدار با ورزشکاران و بازدید از برخی امکانات ورزش کشتی در استان اشاره کرد و گفت: در این سفر بر توسعه زیرساخت‌ها، دعوت از پیشکسوتان صاحب نام کشتی استان برای حضور در عرصه‌های مربیگری و احیای ورزش کشتی در شهرهای بندرگز، نوکنده و سایر مناطق استان تأکید شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)