تشریح سناریوی آمریکا از انتقال داعش به افغانستان/ افغانستان ملتی دارد که شوروی را شکست داد آمریکا را هم شکست می‌دهد

0
(0)

تشریح سناریوی آمریکا از انتقال داعش به افغانستان/ افغانستان ملتی دارد که شوروی را شکست داد آمریکا را هم شکست می‌دهدخبرگزاری فارس: تشریح سناریوی آمریکا از انتقال داعش به افغانستان/ افغانستان ملتی دارد که شوروی را شکست داد آمریکا را هم شکست می‌دهد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: افغانستان ملتی دارد که ابرقدرت اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا را شکست داده است و هم‌اکنون نیز آمریکا را در جنگ نیابتی که توسط داعش به راه انداخته است شکست خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان توجیه حضور خود در منطقه است، گفت: ایجاد ناامنی و تجزیه کشورها، سیاست راهبردی آمریکا در جهان اسلام به‌ ویژه در مواجهه با همسایگان جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: تلاش ایالات‌ متحده آمریکا برای استقلال اقلیم کردستان عراق از این کشور، تشکیل نیروی 30 هزار نفری در منطقه کردنشین سوریه، بخشی از سناریو مذکور محسوب می‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: ایالات‌ متحده آمریکا پس از اینکه تروریست‌های داعش شکست خورد، هم‌اکنون با برنامه‌ریزی در حال انتقال داعش به کشور افغانستان و ساماندهی آن‌ها است؛ بنابراین سناریو داعش مسؤولیت انفجارات اخیری که در این کشور رخ داد را به عهده گرفت که نمود بارزی از این موضوع است.

این نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس دهم تصریح کرد: البته افغانستان ملتی دارد که ابرقدرت اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا را شکست داده است و هم‌اکنون نیز آمریکا را در جنگ نیابتی که توسط داعش به راه انداخته است شکست خواهد داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: می‌توان اذعان کرد که آمریکا تلاش می‌کند از این طریق در منطقه بماند.

انتهای پیام/ذ/2346

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)