تذکر نمایندگان به رئیس جمهور برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثاگران

0
(0)

تذکر نمایندگان به رئیس جمهور برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثاگرانخبرگزاری فارس: تذکر نمایندگان به رئیس جمهور برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثاگران

تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهور لزوم توجه جدی به بررسی تخلفات گسترده در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اقتصادی کوثر و معرفی متخلفان به مراجع ذی‌صلاح قضایی را متذکر شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی مجلس 27 دی 96 از سوی اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

حسین علی حاجی‌دلیگانی و اکبر رنجبرزاده نمایندگان شاهین‌شهر و اسدآباد در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که چرا بازنشستگی مردان و زنان روستایی و عشایری بیمه شده با سن 70 سال را متوقف کرده‌اید و همچنین در تذکر دیگری به رئیس جمهور عنوان کردند که چرا رئیس جمهور 160 آئین‌نامه اجرایی قوانین مصوب مجلس دهم را در مهلت قانونی تهیه نکرده است. برابر بررسی‌های به عمل آمده از مجموع 228 آئین‌نامه اجرایی که دولت برای اجرای قوانین مصوب در مجلس دوره دهم می‌بایست تهیه کند تنها 22 مورد آن تهیه و تصویب شده و 160 مورد آن مهلت قانونی گذشته و تهیه نشده است و در 36 مورد نیز مهلت قانونی هنوز به پایان نرسیده است.

ابوالفضل ابوترابی، امیر خجسته، اصغر سلیمی و محمد ابراهیم رضایی نمایندگان نجف‌آباد، همدان، سمیرم و خمین به رئیس جمهور لزوم توجه جدی به بررسی تخلفات گسترده در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اقتصادی کوثر و معرفی متخلفان به مراجع ذیصلاح قضایی را متذکر شدند.

حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد که چرا مبلغ عوارض مختلف در قبوض آب و برق مصرفی مردم 2 تا 3 برابر میزان برق و آب‌بهای آنان است.

سید جواد ساداتی‌نژاد و نادر قاضی‌پور نمایندگان کاشان و ارومیه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم رسیدگی به وضعیت مالی و نحوه فعالیت شرکت شمسا در سازمان حج و زیارت را متذکر شدند.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار اختصاص یارانه صادراتی با عنوان جایزه در خصوص برندسازی شد.

عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که چرا تاکنون تعداد زیادی از مردم استان سیستان و بلوچستان از داشتن سند سجلی محروم و شرایط زندگی سخت در مذیقه هستند و خواستار رسیدگی فوری و عملکرد ضعیف و ناتوان مدیریت ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در صدور اسناد سجلی شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به وزیر علوم عنوان کرد که چرا از دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت می‌شود.

محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین به وزیر صنعت لزوم توجه جدی به وضعیت کیفیت خودروهای داخلی و رعایت استانداردهای ایمنی در آن شد.

فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که هلال احمر در توزیع چادر در مناطق زلزله زده گیلان‌غرب تعلل و تخلف دارد.

محسن علی‌جانی نماینده مردم تهران به اتفاق 16 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر دادگستری خواستار ارائه مدون برنامه جامع پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء سلامت اجتماعی جهت کاهش 10 درصدی سالانه آمار مجرمان شدند.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزرای کشاورزی و صنعت لزوم حمایت از تولیدکنندگان برنج در کشور و لغو مجوز واردات بی‌رویه برنج را متذکر شد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)