تاج: وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری امور است

0
(0)

تاج: وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری امور است

متاسفانه برخی دوستان اطلاع دقیق ندارند؛

تاج: وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری امور است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی تاج در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال به جام ملت‌های آسیا، گفت: تیم فوتسال بسیار پرامید است. این تیم سوم جهان شده است و رنکینگ 5 جهان را دارد. یک روز تایلند را با تعداد گل بالا شکست می‌دادیم اما الان این تیم را سخت شکست می‌دادیم. نمی توان راحت از قهرمانی صحبت کرد.

وی درمورد اینکه چرا علیه قطر رای برای میزبانی صادر نشد گفت: سؤال شما را نمی‌فهمم اما جواب خودم را می‌فهمم. انتظار من از رادیو و تلویزیون خیلی بیشتر است. آنها از خیلی از موضوعات ریز شورای امنیت هم اطلاع دارند. حالا داستان را برای شما به طور کامل می‌گویم تا در جریان قرار بگیرید.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد انتقاداتی که از سوی سعید فائقی مطرح شده است و او اعلام کرده فدراسیون اقدامات لازم را انجام نداده است، عنوان کرد: باز هم می‌گویم برای رادیو متاسف هستم. در این مورد توضیح می‌دهم. داورزنی هم توضیحات کاملی در این مورد داد. اینکه می‌گویند چرا قطر میزبانی را از عربستانی‌ها گرفت موضوع کاملا متفاوتی با بحث ماست. قطر اصلا حکمی نداشته و در کمیته AFC و کمیته اجرایی حکمی برای آنها صادر نشده بود اما این دو کمیته دو سال قبل به دلیل اتفاقاتی که در تهران افتاد و من نمی‌خواهم آنها را باز کنم علیه ما حکم دادند. آنها این مسئله را بهانه کردند و مورد سوءاستفاده قرار دادند و علیه ما رای گرفتند که هنوز هم این مسئله پابرجاست. ما اقدامات لازم را کردیم و حتی وثوق‌احمدی خودش عضو کمیته انضباطی AFC است و صدیقی عضو بین‌الملل AFC است. ما کارها را پیگیری کرده‌ایم. اگر قطر توانسته میزبانی را بگیرد دلیلش آن است که مدرکی علیه آنها نبوده و اصلا رایی برای آنها صادر نشده بود که بخواهند میزبانی را پس بگیرند. متاسفانه یک عده هر روز این حرف‌ها را می‌زنند. هاشمی‌طبا که می‌گویند این حرف‌ها را زده بزرگ ماست اما من جواب شما را می‌دهم. آنها قصد داشتند در مورد میزبانی عربستان و قطر رای صادر کنند یعنی تا قبل از این مسئله هیچ اتفاق دیگری نیفتاده بود و ما موضوع رای‌گیری نبودیم. آنها موفق نشدند بازی‌ها را به کشور ثالث ببرند چرا که آتویی مثل ما نداشتند و رای ندادند. با این وجود فدراسیون و وزارت ورزش در حال پیگیری امور است و حتی وزارت خارجه این مسئله را پیگیری می‌کند تا این موضوع لغو شود.

تاج در ادامه تاکید کرد: ما به دادگاه CAS هم شکایت کردیم متاسفانه برخی دوستان اطلاع ندارند و دائم از این موضوع انتقاد می‌کنند چرا اقدامی نشده است. یک سال و نیم است که این پرونده مفتوح است و کار دنبال می‌شود. قطر نفوذ خوبی دارد اما موضوع آنها اصلا ربطی به پرونده ما ندارد. تازه قرار بود این مسئله امسال مطرح شود و رای‌گیری صورت گیرد که در نهایت وضع به نفع قطر شد. موضوع ما مربوط به زمان دیگری است و علیه ما رای صادر شده بود. البته ما اقدامات لازم را می‌کنیم. کمیته امنیت فیفا و AFC اخیرا ارزیابی از شرایط میزبانی ایران انجام داده و گزارشی تهیه کردند که هنوز به دست ما نرسیده است که این گزارش منتشر نشده است. ارزیابی آنها بسیار مثبت بود. ناظران امنیتی ارزیابی دقیقی انجام دادند و اگر این گزارش منتشر شود نتیجه‌اش مثبت است. ما به فیفا نامه زدیم و خواهان انتشار این گزارش هستیم. موضوع مورد بحث در این مورد بازی‌های آسیایی است و در رای‌گیری اخیر ما در صورتجلسه نبودیم. البته ما در موضوع بحث بودیم ولی جلسه چیز دیگری بوده است. ما درخواست کردیم یک بار دیگر بحث میزبانی به رای گذاشته شود و اعضای هیأت اجرایی در این مورد تصمیم‌گیری کنند. با توجه به گزارش ناظران امنیتی این مسئله به سود ما خواهد بود. هر چند گزارش این ناظران امنیتی به دست ما نرسیده است ولی حتما آنها این مسائل را به اطلاع AFC رسانده‌اند. کلا این مسائل برخلاف منشور فیفا بوده است.

وی افزود: همه مردم می‌دانند که در این اتفاقی که رخ داده ما مقصر نیستیم و سعی کردیم روال قانونی را طی کنیم. یک رایی از قبل صادر شده و هنوز شکسته نشده است. البته برای میزبانی از تیم‌های عربستانی کشور قطر را معرفی کردیم و این کشور را هم همراهی کردیم. رای کشور قطر اصلا صادر نشده بود و نه در کمیته مسابقات و نه در کمیته اجرایی هیچ رایی مبنی بر عدم بازی در کشور قطر صادر نشده بود. این فقط درخواست عربستان و امارات بود که در قطر بازی نکنند و این درخواست مورد قبول هم قرار نگرفت. چون نتوانستند مستنداتی در این باره ارائه دهند که قطر ناامن است اما 2 سال و نیم قبل به هر دلیلی رایی علیه ایران گرفته شده است که بازی‌ها در کشورمان برگزار نشود.من ضمن احترام به همه پیشکسوتان می‌گویم که اگر آنها صحبتی در رادیو کرده‌اند من اطلاعی ندارم اما باید بگویم رایی دوباره علیه ما صادر نشده بلکه رای همانی بود که از قبل صادر شده بود و آن رای باطل نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: عربستان و امارات خواهان این بودند که در قطر بازی نکنند که این اتفاق رخ نداد. اما در کمیته مسابقات در ژاپن و
در کمیته اجرایی در خود فیفا که اینفانتینو هم در آن حضور داشت یک رای عام اعلام شد که مربوط به ما بود و باید دوباره بررسی شود. این موضوعی است که ما در باره آن نامه نوشتیم و پیگیر آن هستیم. حتی دو وکیل انگلیسی هم گرفته‌ایم تا کارها را پیگیری کند و همچنین وزارت خارجه یک سال است به صورت جدی پیگیر این موضوع است تا بتوانیم این رای را بشکنیم. قرار است امروز فدراسیون فوتبال قطر اعلام کند که میزبانی ما را امروز می‌پذیرد. من روز گذشته با شیخ حمد صحبت کردم و اگر آنها بپذیرند که از تیم‌های ایرانی میزبانی کنند باید منتظر باشیم تا عکس‌العمل عربستانی‌ها را ببینیم و اگر نپذیرند باید منتظر واکنش AFC باشیم.

تاج درمورد اینکه کی‌روش گفته ملی‌پوشان حق ندارند تیم‌های باشگاهی‌شان را در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل همزمانی با اردوی تیم ملی همراهی کنند، تصریح کرد:‌من جلسه مفصلی با کی‌روش داشتم او نگفته که ملی‌پوشان حق ندارند. البته هم باید باشگاه‌ها به تیم ملی کمک کنند و هم اینکه تیم ملی به باشگاه‌ها کمک کند. امسال سال تعامل است و باید یک تعامل جدی انجام شود. البته من از مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها که به تیم ملی بازیکن می‌دهند تا به کمپ بروند، تشکر می‌کنم که همه گونه همکاری انجام می‌دهند.

وی درباره اینکه بازی‌های دوستانه تیم ملی به کجا رسیده اظهار داشت: مطمئنا هر بازی که قطعی شود آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه گفته می‌شود کی‌روش از گرانترین مربیان حاضر در جام جهانی است، گفت: قرارداد کی‌روش برای حدود 7 سال قبل است که هنوز هم پابرجاست. البته ما از عملکرد او کاملا راضی هستیم و قراردادش هم همانی است که منتشر شده است.

تاج در خصوص حضور رئیس هیأت فوتبال استان فارس که قرار است همراه تیم ملی به جام جهانی برود و اینکه دلیل این مسئله چیست، اظهار داشت: این مسئله‌ای است که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال آن راتصویب کرده اما همه کسانی که قرار است حاضر شوند یک دلیل داشتند.به هر حال شیرازی‌ها سهم خوبی در فوتسال کشور دارند.

وی که با یکی از گزارشگران رادیو صحبت می‌کرد درمورد اینکه در رادیو اطلاعات درستی به شنوندگان داده نشده، اظهار داشت: افرادی مثل آقای هاشمی‌طبا حق بزرگی به گردن من دارندو همه آنها برای من قابل احترام هستند اما حرف من این است که رادیو یک رسانه عمومی است و اگر حرفی آنجا زده می‌شود باید با اطلاعات بیشتری باشد. چرا می‌گویند رای علیه قطری‌ها صادر نشده است؟ اصلا علیه قطر رای صادر نشده است. علیه ما هم دو سال پیش رای دادند که به دنبال حل آن هستیم و اگر این رای پابرجا بماند مشکلات جدی برای AFC به وجود خواهد آمد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)