برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان یحیی و محمد (ع) به همت اوقاف ناحیه ۳ تهران

0
(0)

برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان یحیی و محمد (ع) به همت اوقاف ناحیه ۳ تهرانخبرگزاری فارس: برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان یحیی و محمد (ع) به همت اوقاف ناحیه ۳ تهران

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه ۳ تهران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان یحیی و محمد (ع) بعد از نماز مغرب و عشا (امشب) خبر داد.

حجت‌الاسلام نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گفت: سوگواره یاس نبوی در امامزادگان یحیی و محمد (ع) به همت اوقاف ناحیه 3 تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این سوگواره که به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می‌شود حجت‌الاسلام هادی اسلامی سخنرانی می‌کند.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه 3 تهران تصریح کرد: حاج سید اصغر ضرابی، کربلایی امیر حدیدی و کربلایی محمدعلی محمدی مداحان عصمت و طهارت در این مراسم سوگواره مداحی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: این سوگواره امروز (سه‌شنبه) 10 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا و راس ساعت 20 و 30 برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نقوی اظهار داشت: این مراسم در امامزادگان یحیی و محمد (ع) برگزار می‌‌شود.

امامزاده یحیی نام بقعه ابوالقاسم عزالدین یحیی است که در کوچه‌ای به همین نام در محله‌ای حد فاصل شرقی-غربی خیابان ری و خیابان سیروس (مصطفی خمینی فعلی) و شمالی-جنوبی امیرکبیر به 15خرداد (بوذرجمهری) واقع شده‌ است. این محله بخشی از محدوده بزرگ عودلاجان قدیم تهران است که از خیابان ناصرخسرو تا خیابان ری امتداد داشت.

نسبت ابوالقاسم عزالدین یحیی که از نقبای شهرهای قم و ری بوده‌ است به امام سجاد می‌رسد و گفته می‌شود برادر اوست.

این بنا دارای صحن وسیع، مسجد، ایوان، رواق، ضریح، حرم آیینه کاری، سرداب، گنبد کاشی مخروطی شکل و سقاخانه‌است. قدیمی‌ترین اثر منقول این بقعه تاریخی که ساختمان اصلی بنای آن نیز به دوره مغول نسبت داده می‌شود، صندوق چوبی روی مرقد است که دارای تاریخ 895 ه‌ است.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)