برگزاری برخی جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز در تهران

0
(0)

برگزاری برخی جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز در تهرانخبرگزاری فارس: برگزاری برخی جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز در تهران

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: می‌توانیم برخی جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز را در تهران برگزار کنیم و فرهنگ مدرسه‌سازی را اشاعه دهیم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در نخستین جلسه ستاد مرکزی برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران گفت: به لطف خداوند بزرگ، مجموعه خیرین مدرسه‌ساز در قریب به 20 سال گذشته موفقیت‌های بسیاری داشته است.

وی افزود: در سال گذشته دولت اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در خصوص مدارس پیش‌بینی کرد اما خیرین مدرسه ساز 900 میلیارد تومان تعهد داشتند یعنی 6 برابر بیشتر از دولت این تعهد وجود داشت.
حافظی با اشاره به اعتبارات عمرانی کنونی در خصوص مدرسه‌سازی، خاطرنشان کرد: اکنون دولت 11 میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدرسه‌سازی پیش‌بینی کرده است که با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حال رایزنی برای افزایش این اعتبارات هستیم.
وی ادامه داد: اکنون 5 هزار و 700 پروژه آموزشی نیمه تمام دولتی در کشور وجود دارد که خیرین سهم خود را پرداخت کرده‌اند و امیدواریم جشنواره بیستم خیرین مدرسه ساز باعث جذب مشارکت بیشتر خیرین شود.
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور افزود: مدتی پیش در جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری مبلغ یک میلیارد تومان جمع‌آوری شد، اما پیشنهاد دادم با توجه به اینکه بسیاری از متمکنین اهل چهارمحال و بختیاری در تهران ساکن هستند این جشنواره در تهران هم برگزار شود که در آن جشنواره خیرین 14 میلیارد تومان و استانداری هم به همین میزان در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه امکان برگزاری برخی جشنواره‌های استانی در تهران هم وجود دارد، گفت: باید این موضوع و فرهنگ را اشاعه دهیم و بتوانیم از پتانسیل افرادی که از استان‌ها به تهران آمده و ساکن شده‌اند، استفاده کنیم.

حافظ ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در خارج از مرزها هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تاکنون در کشورهای امارات، ترکیه و هندوستان مجامع خیرین را راه‌اندازی کردیم و در کشورهای کانادا، آلمان و امریکا نیز این مجامع را تسری خواهیم داد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)