بازدید رئیس سازمان اوقاف از امامزاده اهل بن علی(ع) در جنوب شرق تهران

0
(0)

بازدید رئیس سازمان اوقاف از امامزاده اهل بن علی(ع) در جنوب شرق تهرانخبرگزاری فارس: بازدید رئیس سازمان اوقاف از امامزاده اهل بن علی(ع) در جنوب شرق تهران

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به همراه مدیرکل اوقاف استان تهران از آستان مقدس امامزاده اهل بن علی(ع) و مجتمع فرهنگی محراب در محله خاوران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف از آستان مقدس امامزاده اهل بن علی(ع) بازدید کرد.

در این بازدید که حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران هم حضور داشت از مجتمع فرهنگی محراب در محله خاوران بازدید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی و حجت‌الاسلام محمدزاده در این بازدید‌ها از بخش‌های مختلف امامزده بازدید و از نزدیک روند فعالیت‌ها و اقدامات را مشاهده کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام حسین سلیمانی مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام سالاری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب شرق تهران حضور داشتند.

بارگاه امامزاده اهل بن علی علیه السلام از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام در منطقه 15 تهران واقع شده است.

نسب امامزاده اهل بن علی (ع) در کتاب «اختران فروزان طهران و ری» به فرزندان امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد، اما به گفته‌ای از فرزندان امیرالمومنین علی (ع) معرفی شده است.

این بقعه متبرکه در جنوب دولاب در تهران واقع شده و در صحن امامزاده‌، گورستان کوچکی قرار دارد که قدمتی 200 ساله دارد.

مطابق عکس‌های موجود، در سال1328 ه ش، ورودی بقعه به صورت دالانی با سقف چهار طاقی بوده و روی سکوهایی که داخل این دالان قرار داشته، اجناسی به فروش می‌رسیده است. طرح کلی بنا به صورت کنونی اما تماما خشت وگل بوده است

بازسازی بنای بقعه از سال 1379ه ش شروع و در سال 84 به پایان رسید. در این بازسازی، ضمن حفظ طرح قدیمی بنا، تغییراتی در پوشش آن ایجاد شده است. در سال1380ه ش در 2 طرف بقعه 2 شبستان اضافه شده، همچنین ورودی و راهروهای بقعه با سنگ مرمر مرمت و بازسازی گشته‌اند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)