ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج مجدد آمریکا از برجام شده است

0
(0)

به گزارش ایسنا، یک دیپلمات منطقه‌ای به شبکه سی ان ان گفت که ایران در رابطه با احتمال خروج رئیس‌جمهوری آتی آمریکا از توافق و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشور ملاحظاتی دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در نزدیک کردن نظرات علی‌الخصوص در رابطه با تحریم‌های غیرمستقیم علیه شرکت‌های ایران که خارج از کشور فعالیت می‌کنند، حاصل شده است.

وی افزود: مسئله اصلی برای احیای توافق ضمانت‌هایی است که طرف ایرانی خواسته تا از دریافت غرامت در صورت خروج دولت آتی آمریکا از توافق اطمینان حاصل نماید و تاکنون راه‌حل واقعی برای آن ارائه نشده است.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران هم پیشتر به سی ان ان گفته بود که ایران به دنبال راهکارها و تضمین‌هایی است تا درصورت خروج دولت آتی آمریکا از توافق، “بهایی پرداخت شود”.

سی ان ان تا بدین لحظه پاسخی از وزارت خارجه آمریکا در این زمینه دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا،‌ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیر گفته بود: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت نسبی انعطاف‌هایی را به صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و تبدیل به متن شود و مساله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم. روزها آینده روزهای مهمی برای توافق است. اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی‌رسد آنها صحبت از پلن B می‌کنند ما هم پلن B خود را داریم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)