اصلاح نرخ خرید تضمینی برق در دستور کار/ پول تعدادی از سرمایه‌گذاران پرداخت نشد و آبروی ما خارج از ایران رفت

0
(0)

اصلاح نرخ خرید تضمینی برق در دستور کار/ پول تعدادی از سرمایه‌گذاران پرداخت نشد و آبروی ما خارج از ایران رفتخبرگزاری فارس: اصلاح نرخ خرید تضمینی برق در دستور کار/ پول تعدادی از سرمایه‌گذاران پرداخت نشد و آبروی ما خارج از ایران رفت

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت: هشتاد پروژه به ارزش 4 و نیم میلیارد دلار مربوط به انرژی های تجدید پذیر در میان پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که برخی از آنها افتتاح شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس محمد خزاعی امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی گفت: هشتاد پروژه به ارزش 4 و نیم میلیارد دلار مربوط به انرژی های تجدید پذیر در میان پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که برخی از آنها افتتاح شده‌اند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران بیان داشت: حدود یک چهارم پروژه‌های مصوب کمیته سرمایه گذاری، مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر است.

خزاعی با بیان اینکه یکی از موارد مهم، تغییر در قوانین و مقررات تعیین نرخ ها است، گفت: بحث مالکیت زمین از 5 سال به 20 سال افزایش یافته است.

وی افزود: غیر از ریسک نرخ ارز، تمام موارد مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی در جلسات مختلفی بحث شده و آنچه جمع بندی شده آن است که اصلاح نرخ خرید تضمینی برق در دستور کار قرار گیرد.

خزاعی با بیان اینکه وزارت نیرو باید حدود هزار و 100 میلیارد تومان بابت خرید برق بپردازد، گفت: این در حالی است که پول تعدادی از سرمایه‌گذاران به دلیل واریز پول فروش برق به خزانه پرداخت نشد و این موضوع باعث شد که حیثیت ما در خارج از کشور برود که با کمک خزانه داری حل شد.
وی با بیان اینکه خرید برق باید تضمین شد، بیان داشت: در سازمان سرمایه گذاری نیز ما خرید برق از سوی دولت را تضمین می کنیم؛ بنابراین پول خرید برق یا خسارت‌های مربوط به آن، اگر سرمایه گذاران خارجی در مجامع بین المللی شکایت کنند باید توسط دولت پرداخت شود، زیرا تضمین دولت را دارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران گفت: این پول باید یا به حساب ساتبا واریز شود یا اینکه درآمدهای حاصل از عوارض باید به این مصرف برسد.

انتهای پیام/ب

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)