اجرای گام سوم جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در قزوین

0
(0)


حمیدرضا ملازینل در نشست خبری که امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نگارخانه حوزه هنری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه گام سوم جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در قزوین از روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در قزوین آغاز می‌شود؛ بیان کرد: هنر تئاتر یک هنر تأثیرگذار اجتماعی است چرا که با حضور مردم شکل می‌گیرد و پیوند ناگسستنی با مردم دارد، ضمن اینکه تئاتر بچه‌های مسجد برآمده از انقلاب اسلامی است و حوزه هنری به عنوان نهادی برآمده از انقلاب، پرچمدار این مقوله است.

وی اظهار کرد: توجه ویژه حوزه هنری قزوین به تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» به سند تحول حوزه هنری قزوین برمی‌گردد و در این راه رسالت حوزه هنری این است که با اجرای تئاتر بتواند مخاطبان بیشتری را به محیط مساجد بکشاند. حوزه هنری در این مسیر باید دغدغه‌های زیست بوم خود را شناسایی کرده و آن را به محتوای هنری قابل اجرا مثل فیلمنامه و نمایشنامه تبدیل کند.

معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین تصریح کرد: برای رسیدن به رشد در این حوزه لازم است دستگاه‌های فرهنگی مربوطه نیز پای کار بیایند تا بتوانیم تحول مد نظرمان را ایجاد کنیم ضمن اینکه هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی به رشد کیفی و کمی گروه‌های تئاتر مردمی نیز کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: دغدغه ما در حوزه هنری قزوین تربیت هنرمند تراز انقلاب اسلامی است و جشنواره تئاتر«بچه های مسجد» می‌تواند ما در رسیدن به این هدف کمک کند.

۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد استان قزوین

سید قاسم قوامی، مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» با هدف ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی و توسعه فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تشریح رویداد تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد»، گفت: در آذر ماه سال ۱۴۰۰ پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» با عنوان «محرابیان» دبیرخانه این جشنواره در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت نام کردند و ۲۵ نفر به عنوان استعدادهای درخشان این حوزه در استان شناسایی شدند.

این مسئول گفت: پس از در اختیار قرار دادن متن‌های نمایشی در نهایت ۱۸ گروه در قزوین، الوند و اقبالیه تشکیل شد و در مرحله نهایی ۱۲ گروه از ۱۸ گروهی که متن‌های نمایش را در اختیار داشتند مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند.

وی بیان کرد: برگزاری رویداد تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در سه مرحله برنامه‌ریزی شد که ۲ مرحله از اجرای این نمایش‌ها سال گذشته پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد استان قزوین برگزار شد و گام سوم تئاتر بچه‌های مسجد از امروز ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت ماه با اجرای پنج اثر منتخب مراحل مقدماتی اول و دوم در قالب ۵۲ اجرا در ۲۱ مسجد برگزار خواهد شد.

قوامی در ادامه اظهار کرد: در مجموع ۱۱ نمایش در ۷۵ مسجد استان ۱۱۰ بار اجرا شدند که آمار بالایی در حوزه تئاتر مردمی به حساب می‌آید؛ ضمن از این تعداد ۸ اثر توسط گروه‌های نمایشی مردان و ۳ اثر هم توسط گروه‌های بانوان برای مردم به اجرا درآمد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و در پایان سه اثر برگزیده به دبیرخانه ملی جشنواره معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست با حضور اصحاب رسانه از پوستر جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» رونمایی شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)