واکنش لاریجانی به تحقیق و تفحص از مدرک رئیس جمهور

0
(0)

واکنش لاریجانی به تحقیق و تفحص از مدرک رئیس جمهور

در صحن علنی امروز مجلس اتفاق افتاد؛

واکنش لاریجانی به تحقیق و تفحص از مدرک رئیس جمهور

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «نصرالله پژمانفر» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی فرهادی گفت: مجلس زبان ملت است و با توجه به ارتباط نمایندگان با بخش های حوزه انتخابیه در جریان تمامی مشکلات مردم قرار دارد، بنابراین باید از مسیر قانون اساسی مشکلات آنها را پیگیری کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده که مشکلات مردم در قالب سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح بررسی شود، اگر این مسیر را ببندیم و راه برای طرح مسائل و مشکلات مردم ایجاد نکنیم، مسایل و مشکلاتی مانند اعتراضات اخیر را به دنبال خواهد داشت.

وی در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس و هیات دولت ادامه داد: اگر اجازه داده می شد مسائل مردم مطرح شود، کار به اعتراضات اخیر ختم نمی شد. متاسفانه گاهی برخی تحقیق و تفحص ها و سوالات یک سال طول می کشد و به سرانجام نمی‌رسد. نسبت به مدرک رئیس جمهور نیز ابهامات و سوالاتی مطرح است و در محاکم قضایی شکایت هایی وجود دارد. ما مدت هاست این موضوع را پیگیری و مطرح می کنیم، نیاز است که مجلس بررسی کند که آیا مدرک رئیس جمهور از مسیر قانونی طی شده یا کپی برداری است. چنانچه نمایندگان به تحقیق و تفحص از این موضوع رأی دهند، مابقی مشکلات مردم نیز حل و در صورت بی توجهی مشکلات مردم نیز حل نخواهد شد.

پژمانفر یادآور شد: مشکلاتی در رابطه با مسائل مالی و فرهنگی فرهادی در زمان تصدی وزارت علوم وجود داشته که امروزه جایگاه این وزارتخانه را با مشکل مواجه کرده است.

بنابر این گزارش «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده مبنی بر اینکه بی توجهی هیات رئیسه به سوالات نمایندگان منجر به اعتراضات اخیر شده است، گفت: چنین اظهاراتی درست نیست، قبل از اینکه سوال در مورد موسسات مالی مطرح شود، این موضوع را پیگیری کردیم، آقای پزشکیان از طرف مجلس، یک نفر به نمایندگی از قوه قضائیه و یک نفر به نمایندگی از دولت گزارشی به مجلس ارائه کردند و این مسیر در حال طی شدن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به هیچ وجه مانع طرح سوال نمایندگان نیست و نباید با چنین اظهاراتی نقش مجلس را تضعیف کرد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)