ماچک: مسئولیت عملکرد تیم ملی در کره را می‌پذیرم

0
(0)
بروت ماچک مربی تیم ملی هندبال

سرمربی تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: به هدفی که برای آن به کره رفتیم، نرسیدیم و مسئولیت نتایج را می‌پذیرم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال ایران به سرمربیگری بروت ماچک در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شد و به مقام پنجم رسید. تیم ملی هندبال ایران با شکست مقابل تیم‌های عربستان و کره در مرحله دوم این رقابت‌ها از رسیدن به جمع چهار تیم برتر بازماند و نتوانست جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ را کسب کند.

بروت ماچک سرمربی تیم ملی هندبال ایران بعد از پایان این رقابت‌ها مسئولیت عملکرد تیم را پذیرفت و درباره علت ناکامی هندبال ایران در آسیا با ایسنا گفت و گو کرد.

* همه تصور می‌کردند که تیم ملی هندبال ایران بتواند به جام جهانی راه یابد، اما ما مقابل عربستان و کره جنوبی شکست خوردیم. چرا این اتفاق افتاد؟

بله درست است. من هم فکر می‌کردم که بتوانیم بین ۴ تیمی باشیم که به جام جهانی می روند اما این اتفاق نیفتاد.

* به نظر شما مشکل کجا بود؟ برخی فکر می‌کنند که ما به مربیگری خودمان باختیم.

معمولا هر وقت یک تیم می‌بازد این حرف‌ها زده می‌شود اما ما هیچ فرقی با تمرین‌هایمان نداشتیم و همان طور که در روزهای تمرین بازی کردیم در مسابقه نیز ظاهر شدیم. برخی از بازیکنان در بازی‌ها در شرایط خوبی نبودند و داوری نیز در هر دو بازی علیه ما بود. از آنجایی که کارایی ما خوب نبود کسی به ضعف داوری توجه نکرد. همچنین فکر می‌کنم که فشار زیادی بر روی بازیکنان بود تا بازی را ببرند. این اتفاق خیلی اوقات می‌افتد.

* بنابراین شما داوری را ضعیف ارزیابی می‌کنید؟

من فقط داوری را سرزنش نمی‌کنم اما داوران مونته‌نگرویی یک روز قبل مقابل ژاپن طور دیگری قضاوت کردند اما مقابل عربستان ما به خاطر اشتباهی معمولی ۲ دقیقه اخراج داشتیم.

* ما لژیونرهای زیادی در تیم داریم و فکر می‌کردیم که این مساله بتواند به ما در بازی‌ها کمک کند. چرا این اتفاق نیفتاد؟

باید بدانیم که بسیاری از بازیکنان با شرایط خوب خود به کمپ تمرین نیامدند و ما زمان زیادی برای آماده کردن آن‌ها از نظر فیزیکی گذاشتیم. ما ۲۷ جلسه تمرین و ۷ بازی دوستانه داشتیم.

* پس به نظر شما زمان تمرین کوتاه بود؟

من از زمان تمرین شکایت نمی‌کنم زیرا اگر هم طولانی‌تر بود، لژیونرها تا ۱۸ دسامبر در لیگ بودند و نیاز به استراحت هم داشتند.

* آینده تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همان طور که گفتم و بارها نیز تکرار کرده‌ام ایران بین ۴-۵ تیم برتر آسیاست و تیم بسیار خوبی است و فکر می‌کنم که با کمی شانس می‌تواند در هر مسابقه‌ای نتیجه خوبی بگیرد.

* آیا می‌خواهید با تیم ملی هندبال ایران ادامه دهید؟

نه. فکر می‌کنم هدفی که برای آن به کره رفتیم را به دست نیاوردم و مسئولیت آن را می‌پذیرم. برای تیم ایران در آینده بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)