فضای رسانه‌ای باید مبتنی بر نقد منصفانه هرچند تند باشد

0
(0)

فضای رسانه‌ای باید مبتنی بر نقد منصفانه هرچند تند باشدخبرگزاری فارس: فضای رسانه‌ای باید مبتنی بر نقد منصفانه هرچند تند باشد

استاندار تهران با بیان اینکه نباید از نقد دلسوزانه و سازنده واهمه داشته باشیم، گفت: فضای رسانه‌ای باید مبتنی بر نقد منصفانه هرچند تند باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، نشست مشترک محمدحسین مقیمی استاندار تهران، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس و ضیاء الدین صبوری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران صبح امروز سه شنبه (10 بهمن ماه) در محل این خبرگزاری برگزار شد.

مقیمی در این نشست از مطبوعات و خبرگزاری‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان یاد کرد و افزود: در فضای رسانه ای موجود خیلی نقد سازنده و تند مشاهده نمی شود و رسانه ها باید بدون ترس بتوانند از مسئولان انتقاد صریح و واقعی کنند.
وی با تاکید بر نقش نقادانه و در عین حال سازنده رسانه ها در دنیا یادآور شد: نباید از نقد دلسوزانه و سازنده واهمه داشته باشیم و اگر رسانه ها نقش واقعی خود را به درستی ایفا کنند خیلی از مشکلات فعلی که در استان با آن مواجه هستیم رفع خواهد شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان تهران مشکلاتی مثل آلودگی هوا،حمل و نقل و ترافیک و آسیب های اجتماعی را از جمله چالش های پیش روی مدیریت در استان تهران دانست و گفت: رسانه ها با ورود آگاهانه و فعال در این عرصه می توانند رسالت واقعی خود که آگاهی بخشی به مردم است را به خوبی ایفا کنند.
مقیمی وارد شدن رسانه ها به بازی های سیاسی را یکی از آفت های اصلی و بازدارنده از مسئولیت اجتماعی رسانه ها در جهت ایفای نقش واقعی آنها برشمرد و عنوان کرد: اینکه رسانه ها گرایش سیاسی داشته باشند طبیعی است اما وقتی وارد بازی سیاسی شوند نمی توانند نقش واقعی و اثرگذار خود را ایفا کنند.
استاندار تهران بر تعامل دوسویه بین مسئولان و رسانه ها تاکید کرد و گفت: معتقدم مسئولان باید خود را در هرشرایط و موقعیتی پاسخگو به رسانه ها بدانند بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی رسانه ها باید با انها گفت و گو کنند.
وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید به انتشار آزاد اطلاعات و فضای مجازی این حوزه را بسیار گسترده و وسیع ارزیابی و تصریح کرد: امروز با ابزار و شیوه های جدید اطلاع رسانی مواجه هستیم و سرعت انتشار اخبار برای رسانه ها بسیار مهم است اما نباید دقت در انتشار اخبار فدای سرعت شود.
مقیمی در پایان تاکید کرد: در فضای تعامل مسئولان با رسانه ها بسیاری از مشکلات استان مثل بیکاری و اشتغال در استان رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)