صباغیان: باید در نگهداری و مدیریت بافت‌های تاریخی تجدید نظر شود

0
(0)

محمدرضا صباغیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت استان یزد پس از وقوع سیل بیان کرد: فعلا اقدامات اورژانسی و ضروری پس از وقوع سیل انجام شده است. خسارات وارده به زیرساخت ها و منازل مردم نیز برآورد شده است و از طریق استانداری به وزارت کشور اعلام شده است. اکنون سازمان برنامه و بودجه و دولت باید برای پرداخت خسارات تصمیم گیری انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: کارهای مقدماتی و ضروری برای حل مشکلات مردم در کوتاه مدت نظیر تخلیه آب از معابر و اسکان موقت خانواده هایی که منازل خود را از دست داده اند، انجام شده اما باید  برنامه ریزی برای بهسازی معابر و بازسازی منازل آسیب دیده در سیل صورت گیرد.

خسارات وارده به بافت تاریخی یزد دقیقا مشخص نیست

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برآورد خسارات به بافت تاریخی یزد دقیقا مشخص نیست. اما در مجموعه به بافت تاریخی شهر یزد خسارت وارد شده است. خانه های قدیمی در بافت تاریخی دچار خسارات شده است. مهم این است که ما از امروز برنامه ریزی انجام دهیم تا در آینده از تکرار این خسارت ها جلوگیری کنیم. باید در نحوه مدیریت و نگهداری خانه های تاریخی و بافت تاریخی تجدید نظر صورت گیرد. این سیل نشان داد که ممکن در ظرف چند ساعت بارش خطری جدی بافت تاریخی را تهدید کرده و حتی آن را نابود سازد.

انتهای پیام
 



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)