راه حل کمیته ملی المپیک برای اجرای تبصره مهم انتخاباتی

0
(0)


کمیته ملی المپیک در نظر دارد برای گرفتن تاییدیه آیین نامه جدید انتخاباتی مجمع فوق العاده برگزار کند.

به گزارش ایسنا، انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است ۱۷ اسفند برگزار شود. با توجه به اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک تغییرات زیادی داشته است از این رو آیین نامه  برگزاری انتخابات هم باید مورد بازنگری قرار بگیرد چراکه آیین نامه قبلی  کمیته ملی المپیک مربوط به سال ۹۲ است.

در این میان نکته‌ای که وجود دارد این است در تبصره ۲ ماده ۶ اساسنامه آمده است: دستور العمل نحوه برگزاری انتخابات توسط هیات اجرایی پیشنهاد و پس از تایید کمیته بین المللی المپیک و تصویب مجمع عمومی قابل اجرا خواهد بود.

کمیته ملی المپیک قرار است در اولین فرصت تدوین آیین نامه جدید را آغاز و سپس آن را برای کمیته بین المللی المپیک ارسال کند تا تاییدیه آن را بگیرد.

برای گرفتن مصوبه مجمع عمومی نیز کمیته ملی المپیک مجمع فوق العاده به صورت حضوری یا وبینار برگزار خواهد کرد تا روال قانونی برای تصویب آیین نامه انتخاباتی طی شود و سپس بتواند انتخابات را براساس آیین نامه جدید برگزار کند.

آیین نامه انتخابات باید ابتدا در هیات اجرایی تصویب شود که البته احتمالا جلسه آتی هیات اجرایی سه شنبه هفته آینده برگزار می شود که باید دید تدوین آیین نامه در دستور کار قرار می گیرد یا خیر.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)