بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

0
(0)
بسته اجتماعی 10 بهمن 96

"وضعیت انبارهای هلال احمر قابل دفاع نیست، آخرین وضعیت ظرفیت مراکز نگهداری از کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر، تغییر در بودجه ۹۷ وزارت بهداشت، لزوم پیگیری جدی ایجاد «کلینیک‌های سلامت خانواده» در کشور، بیمه‌های تجاری، طلب بیمارستان‌ها را بپردازند، رقم بودجه ۹۷ سازمان تامین‌اجتماعی و جزئیات طرح جدید ترافیک پایتخت + نرخ تردد و استثناها" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

رئیس جمعیت هلال احمر:

وضعیت انبارهای هلال احمر قابل دفاع نیست

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه وضعیت انبارهای جمعیت قابل دفاع نیست گفت: میزان ذخیره انبارها به کمتر از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و برای اینکه به وضعیت نزدیک به استاندارد برسد، ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

علی اصغر پیوندی اظهار داشت: در بحث بودجه ای که ارتباط مستقیم با ذخیره انبارهای ما دارد در طول سه سال ۹۴ ،۹۵ و ۹۶ از ماده ۱۰ و ۱۲ تبصره ۱۳ باید بودجه‌ای برای خرید هلی‌کوپتر و دپوی انبارها اختصاص پیدا کند که میزان آن نزدیک به هزار میلیارد تومان بود. با تلاش‌ها و مساعدت‌های دکتر نوبخت و با توجه به وضعیت خاصی که هلال احمر دارد صد میلیارد تومان این بودجه امسال پرداخت می شود و امیدواریم با این مبلغ دپوی انبارهای از نظر چادر و سایر اقلام افزایش دهیم.

سردار کمالی به ایسنا خبر داد

۲۲بهمن آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی اضافه خدمت غائبان سربازی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از پایان مهلت بخشودگی اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت سربازان در ۲۲بهمن ماه خبر داد.

سردار موسی کمالی با بیان این که این مهلت تا ۲۲ بهمن‌ماه قابل استفاده است، ادامه داد: بنابراین تمامی آن دسته از مشمولان غایب که تا قبل از ۲۲ بهمن ماه به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کنند اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت بخشیده خواهد شد.

آسمان صاف در غالب مناطق کشور/آغاز روند افزایشی دما از فردا

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ بهمن ماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا در برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه گفت: از فردا روند افزایش تدریجی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد اما به سبب دمای زیر صفر در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده، احتمال یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین شهری وجود دارد و در این مدت احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

توضیحات آموزش و پرورش درباره چرایی تعطیلی برخی مدارس تهران

اختیارتعطیلی مدارس به استانداری سپرده شده بود/ کندی تصمیم‌گیری؛ بلاتکلیفی مدیران و دانش‌آموزان

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح چرایی تعطیلی برخی مدارس تهران در روز جاری علی رغم اعلام دایر بودن آنها گفت: با توجه به وضعیت مدارس برخی مناطق تهران، اصرار بر تعطیلی داشتیم اما استانداری به هر دلیل مخالف بود و همین باعث کندی روند تصمیم گیری و بلاتکلیفی مدیران و دانش آموزان شد.

نجات بهرامی در پاسخ به اینکه چرا امروز علیرغم عدم اطلاع رسانی رسمی و سراسری قبلی تعدادی از مدارس سطح شهر تهران و شهرستان های اطراف تعطیل بودند اظهار کرد: طبق آیین نامه اجرایی (ماده ۹۶ فصل ۷ ) اعلام تعطیلی مدارس در چنین شرایطی وظیفه ادارات کل آموزش و پرورش است اما اگر وضعیت بحرانی شود و اعلام بحران شود ، استانداری اختیار امور را به دست می‌گیرد. در روزهای اخیر اختیار تعطیلی مدارس به استانداری سپرده شد و از آنجایی که ما از شرایط مدارس مطلع تر هستیم و مدارس را می‌شناسیم و با توجه به اینکه اوضاع در برخی مناطق شمالی تهران و شهرستان هایی چون شهریار، دماوند و… بحرانی و حیاط مدارس پر از برف و یخ بود، اصرار بر تعطیلی مدارس داشتیم. اما استانداری به هر دلیل با تعطیلی مخالف بود و این موضوع باعث کندی روند تصمیم گیری و بلاتکلیفی مدیران و دانش آموزان شد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد

تصویب آیین‌نامه‌های جدید برای تاسیس مدارس ایرانی در برخی کشورها

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های آموزشی جدیدی در برخی کشورها پیرامون تاسیس مدارس ایرانی در حال تصویب است گفت: در حال انجام هماهنگی‌هایی هستیم تا مدارس جمهوری اسلامی در آن کشورها بسته و یا محدود نشوند و بتوانیم ارائه خدمات آموزشی به ایرانیان مقیم خارج را کماکان ادامه دهیم.

غلامرضا کریمی با بیان اینکه در حال انجام هماهنگی‌هایی هستیم تا مدارس جمهوری اسلامی بسته و یا محدود نشوند و بتوانیم ارائه خدمات آموزشی به ایرانیان مقیم خارج را کماکان ادامه دهیم، گفت: البته کار ما بسیار سخت تر م
ی‌شود زیرا باید خودمان را با رویه‌های جدید تطبیق دهیم و به نوعی مجوز لازم را از کشور میزبان بگیریم. لذا در حال هماهنگی هستیم تا تعداد مدارس موجود بتواند ضمن پوشش فرزندان کارگزاران نظام، ایرانیان مقیم خارج از کشور که علاقه مند به زبان و فرهنگ ایرانی هستند را نیز تحت پوشش ببرد.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران تشریح کرد

آخرین وضعیت ظرفیت مراکزنگهداری از کارتن‌خوابها و معتادان متجاهر/ «شفق» پُر شد

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران از افزایش ظرفیت مرکز نگهداری از معتادان متجاهر «اخوان» از ۶۰۰ به ۱۸۰۰ نفر تا پایان بهمن ماه خبر داد.

حمیدرضا شمسی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز فشافویه که توسط سازمان زندان‌ها اداره می‌شود ۱۷۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد، افزود: در مرکز نگهداری شفق نیز ۴۰۰ نفر و در مرکز اخوان نیز در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر نگهداری می‌شود که این تعداد تا آخر ماه به ۱۸۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

وی همچنین تاکید کرد: هزینه‌ نگهداری هر معتاد به طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان برای سازمان بهزیستی خواهد بود.

وزیر بهداشت اعلام کرد

تغییر در بودجه ۹۷ وزارت بهداشت/درخواست از دولت و مجلس

وزیر بهداشت از اعمال تغییراتی در اعتبارات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در حوزه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مطمئنم بهداشت و درمان مردم جزو اولویت‌های دولت و مجلس قرار دارد.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه نخستین نشست کشوری مشاورین امور زنان و خانواده وزارت بهداشت با بیان اینکه مطمئنم سلامت مردم اعم از بهداشت و درمان‌شان جزو اولویت‌های دولت و مجلس است، گفت:امیدوارم دولت و مجلس از این امتحان بسیار مهم در حوزه سلامت که در صدر اولویت‌ها و خواسته‌های مردم است، در ۱۰ روز آینده سربلند بیرون آیند و با در نظر گرفتن بودجه مناسب برای حوزه سلامت برای ارائه دهندگان خدمت، آرامشی را ایجاد کنند که ثمره‌اش متوجه همه آحاد جامعه خواهد بود.

توضیح شهرداری تهران درباره عدم جمع‌آوری زباله در برخی از محلات پایتخت در روزهای برفی

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران توضیحاتی درباره عدم جمع‌آوری زباله در برخی از محلات پایتخت در روزهای برفی ارائه کرد و دلیل آن را ترافیک جاده‌ای ناشی از برف و یخ‌زدگی، رفت و آمد ماشین‌های حمل پسماند برای تخلیه زباله‌ها به خارج از شهر عنوان کرد.

اصغر عطایی با بیان اینکه برف روبی پیمانکاران، نیروها و ماشین‌آلات مخصوص به خود را دارد که از پیمانکاران و عوامل جمع‌آوری پسماند مجزا هستند، گفت: این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند؛ اما ممکن است ماشین‌های‌هایی که پسماندها را از سطح شهر جمع‌آوری و در کهریزک تخلیه می‌کنند با مشکلاتی مواجه شده باشند و در رفت و آمد آنها تأخیری رخ داده باشد.

ابتکار در نشست مشاورین امور زنان و خانواده وزارت بهداشت تاکید کرد

لزوم پیگیری جدی ایجاد «کلینیک‌های سلامت خانواده» در کشور

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید آسیب‌هایی را که می‌تواند به خانواده‌های ایرانی وارد شود دست کم بگیریم گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم موضوع کلینک‌های سلامت خانواده و جنسی را که در برخی از استان‌ها شکل گرفته به طوری جدی گسترش دهد.

دکتر معصومه ابتکار با بیان اینکه وزیر بهداشت در دولت دوازدهم گام‌های خوبی در راستای انتصاب مدیران ، معاونان و مشاوران در جهت حرکت به سمت رسیدن به نگاه متعادل برای حضور زنان در وزارت بهداشت برداشته است، گفت: خوشبتخانه این ظرفیت را زنان کشور ما هم از حیث گروه مخاطب که ۵۰درصد جامعه ایرانی را تشکیل می دهند و هم از حیث سرمایه اجتماعی در حوزه‌های غیره دارا هستند. البته هنوز تا رسیدن به هدف ۳۰ درصدی که دولت قرار داده فاصله داریم اما امیدوارم در وزارت بهداشت با توجه به ظرفیتی که دارد در حوزه مدیریت و سیاست گذاری حتی فراتراز سقف ۳۰ درصد و حتی تا ۵۰ درصد نیز شاهد حضور زنان باشیم چراکه این کار تحول بزرگی است و این شایستگی و ظرفیت در زنان ما وجود دارد.

رییس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت:

بیمه‌های تجاری، طلب بیمارستان‌ها را بپردازند

رییس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت برای چندمین مرتبه نسبت به عملکرد بیمه‌های تجاری مبنی بر عدم واریز سهم ۱۰ درصدی وزارت بهداشت در درمان مصدومان ترافیکی انتقاد کرد.

رضا رضایی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌های تجاری طلب دارد، گفت: در حال حاضر با بیمه‌هایی مانند ایران که بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از همین یک بیمه طلبکاریم، مشکل داریم. در عین حال سوال‌مان این است که حق بیمه‌ای که از مردم گرفته می‌شود، در کجا هزینه می‌شود. باید پرسید این بیمه‌ها تاکنون کدام ماشین را به صورت رایگان بیمه کرده‌اند؟. آنها پول بیمه را یا به صورت نقد یا به صورت اقساطی دریافت می‌کنند. ما می‌گوییم اگر پول را نقدا دریافت می‌کنید، ۱۰ درصد وزارت بهداشت را پرداخت کنید و اگر هم اقساطی می‌گیرد، با اینکه قانون در این باره چیزی نگفته است، اما همان اقساط را هم به موقع به حساب وزارت بهداشت واریز کنید.

معاون ترافیک شهرداری تهران خبر داد

تعیین کف و سقف عوارض طرح جدید ترافیک/ اجرای طرح از ۱۵ فروردین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که کف عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و سقف آن ۳۶ هزار تومان خواهد بود.

محسن پور سید آقایی با بیان اینکه بر اساس طرح جدید ترافیک جداولی تنظیم شده گفت:‌ دو دسته خودرو مجوز ورود به محدوده را دارند به طوری که برای ۶۳ هزار خودرو مجوز به اشخاصی داده می شود که به لحاظ شغلی لازم است درهمه سال وارد محدوده شوند که البته ازاین ۶۳ هزار خودرو مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بابت جواز دریافت می‌شود و ۴۰ هزار مجوز به صورت روزانه برای افراد دیگر در نظر گرفته شده که مجموعه سقف ورود به محدوده ۱۰۳ هزار خودرو خواهد بود که هیچ تفاوتی در پرداخت این دو گروه نیست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کف نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و سقف آن ۳۶هزارتومان است گفت: مردم می توانند سفر خود را مدیریت کرده و تمام ضرایب را پاس کنند تا قیمت کمتری برای آنها محاسبه شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

واردات «آیفون» قانونی بود / آغاز پرداخت «عیدی» بعد از مشخص شدن رقم آن

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح برنامه‌های سازمان متبوعش برای دهه فجر، رقم بودجه تدوین شده برای تامین اجتماعی در سال ۹۷ را ۹۸هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در هیات مدیره در حال بررسی است و ممکن است در حین تصویب مقداری افزایش یا کاهش یابد.

سیدتقی نوربخش با بیان اینکه کاهش تصدی گری، استفاده صحیح از بنگاه‌های اقتصادی از جمله سیاست‌های ماست ادامه داد: سازمان ضمن آنکه باید در جهت حفظ منابع حاصل از حق بیمه تلاش کند، باید از بنگاه‌داری خارج شود و اقداماتی از امسال در همین راستا آغاز شده است. سازمان تامین اجتماعی برنامه‌ریزی های منسجمی در این زمینه دارد و از اصل ۴۴ کاملا تبعیت خواهد کرد و مکانیسم های حفظ و نگه داشت سرمایه را ارتقاء می دهد.

نوربخش ادامه داد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه مراکز درمانی در بخش درمان پیش بینی ‌شده است. در بخش درمان مستقیم کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان و در بخش خرید خدمات کمتر از ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آخرین اخبار از پرداخت عیدی به مستمری بگیران را اعلام کرد و گفت: پبش بینی می کنیم امسال بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان عیدی بدهیم. قطعا بعد از مشخص شدن رقم عیدی همانند سال های گذشته بر اساس برنامه زمانبندی و احتمالا طبق حروف الفبا عیدی را می پردازیم.

جزئیات طرح جدید ترافیک پایتخت+ نرخ تردد و استثناها

اعضای شورای شهر تهران لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر را تصویب کردند.

صبح امروز لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و طی آن اعضا بند به بند طرح را بررسی کرده و با ارائه پیشنهاداتی آن را به تصویب رساندند.

کلیات این لایحه امروز پس از بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید و بر این اساس شهرداری مکلف است که طرح جدید ترافیک را از ۱۵ فروردین سال ۹۷ تنها در محدوده طرح ترافیک فعلی اجرایی کند.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

جزئیات طرح جدید ترافیک پایتخت+ نرخ تردد و استثناها

وضعیت انبارهای هلال احمر قابل دفاع نیست

تعیین کف و سقف عوارض طرح جدید ترافیک/ اجرای طرح از ۱۵ فروردین

ترکیبی برای پیشگیری از بیماری کبد چرب

خلاء همکاری و مشارکت اجتماعی در برف اخیر/ باز تهرانی‌ها غافلگیر شدند

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)