بازدید معاون دادستان کل کشور از شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس

0
(0)

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، غلامعباس ترکی صبح امروز همزمان با اولین روز هفته قوه قضاییه از پارک فناوری پردیس بازدید کرد و در دیدار با مدیران شرکت های دانش بنیان در جریان مشکلات و موانع این شرکت‌ها قرار گرفت.

غلامعباس ترکی اظهار کرد: سالی که به نام حمایت از شرکت دانش بنیان نامگذاری شده اقتضا می کند، همه دستگاه‌ها از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی کنند و اگر موانعی باشد، این موانع را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه فناوری‌های نوین محور توسعه پایدار کشور هستند، افزود: قطعا شرکت‌های دانش بنیان در این راستا نقش پر رنگی دارند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: پارک‌های علم و فناوری قطعا می‌توانند به افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت کمک کنند، این عدم ارتباط هم اکنون یکی از خلاها و چالش‌های مهم کشور است.

وی تاکید کرد: در قوه قضاییه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را وظیفه می‌دانیم و بنا داریم به توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها کمک کنیم.

ترکی تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که در آن عقب هستیم و خلاهایی در آن وجود دارد، خام فروشی است که خسارت‌هایی را به‌همراه داشته است، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این باره با تحقیقات خود کمک‌های بزرگی به صنعت و تولید کشور داشته باشند.

معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: در حوزه ‌های مختلف کشاورزی، آب،خاک، محیط زیست و آلودگی هوا و پسماندها نیازمند تکنولوژی شرکت های دانش بنیان هستیم .

ترکی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های بانکی، گمرکات، بنادر و بیمه با مشکلاتی روبرو هستیم که اگر بتوانیم هوشمند سازی انجام دهیم، بانک‌های اطلاعاتی قوی تشکیل داده و ارتباط قوی بین این بانک‌ها برقرار کنیم، این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع می‌شود.

معاون دادستان کل کشور گفت: آلودگی هوا در تهران، چالشی بزرگ و اساسی است که رفع آن نیازمند کمک شرکت‌های دانش بنیان است.

وی گفت: معتقد هستیم سلامت اداری بدون استفاده از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی قابلیت تحقق ندارد. تجمیع بانک‌های اطلاعاتی به خدمات رسانی بهتر به مردم کمک می‌کند.

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: سازوکار نظارت دقیق و همه جانبه در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی شرکت‌های دانش بنیان گفت: کارهای موازی هزینه‌بر است و تجمیع ظرفیت‌ها به بهره‌وری بیشتر کمک می‌کند.

ترکی افزود: آمادگی داریم پل ارتباطی بین دادستانی و پارک فناوری پردیس برقرار شود تا مشکلاتی که وجود دارد را پیگیری کنیم. همچنین می‌توانیم میز خدمت در هفته قوه قضاییه در پارک فناوری پردیس برپا و به مراجعان راهنمایی قضایی ارائه کنیم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)