انتقاد یک نماینده مجلس از کاهش بودجه طرح کاداستر

0
(0)
یحیی کمالی پور

یک نماینده مجلس با انتقاد از کاهش بودجه طرح کاداستر گفت که با بودجه این چنین، طرح نمی‌تواند کارآمد جلوه کند.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از بودجه مربوط به اجرای طرح کاداستر، گفت: سال گذشته هم به این موضوع اعتراض کردیم؛ متاسفانه امسال هم کمیسیون همان راه سال گذشته را طی کرد. ما در قانون پیش‌بینی کرده بودیم کلیه درآمدهای این طرح را برای خود این طرح هزینه کنیم تا بتوانیم این طرح را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی افزود: سالانه ما در مقایسه با کشورهای دیگر رتبه قابل قبولی در موضوع اجرای کاداستر نداریم.

کمالی‌پور خاطرنشان کرد: سازمان ثبت املاک و اسناد کشور مکلف شد در یک بازه زمانی این طرح را تکمیل کند و اجرای این طرح را به اتمام برساند، متاسفانه ظرفیتی که اختصاص داده شد دیگر این طرح ناکارآمد شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: قالب این اقدامات باید انجام شود در حوزه‌های دشت‌ها، کوهستان در نقاط شهرها معضلات خاص خود را داشته و دارد. عملا این موضوع مستلزم هزینه است. اگر این موضوع بودجه‌ای نداشته باشد امکان عملیاتی شدن برای این طرح وجود ندارد، امیدوار نیستم با وجود این بودجه‌ای که برای این طرح قرار گرفته این طرح بتواند کارآمد جلوه کند.

کمالی‌پور در پایان بیان کرد: این بدعت ناروا باید متوقف شود. ما یک قانونی را تصویب می‌کنیم و بعد از آن می‌آییم با قانونی موقتی آن را از کار می‌اندازیم. یک قانون دائمی تصویب شده و احکام موقتی باید مطابق با آن قوانین بالادستی باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)