اضافه شدن جانبازان زیر ۲۵ درصد به پوشش مددکاری بنیاد

0
(0)

به گزارش ایسنا، حجت‌الله فرهادی، درباره «طرح سپاس» که به تجلیل و تکریم جامعه ایثارگری می‌پردازد، بیان کرد: با توجه به ابلاغیه‌هایی در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری برای تجلیل و تکریم ایثارگران توسط آحاد جامعه به خصوص دستگاه‌های اجرایی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طرح سپاس اجرایی شد.

فرهادی ادامه داد: هر سال از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین نیازسنجی و آسیب‌شناسی این خانواده‌های معزز در این طرح استفاده می‌شود.

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا برای جلوگیری از ایجاد فاصله با جامعه ایثارگری ارتباط تلفنی با ایثارگران در دستور کار قرار گرفت، افزود: برای سال ۱۴۰۱ برنامه عملیاتی تنظیم شده است و ۷۳۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری مشمول در برنامه دیدار قرار گرفته و سهمیه استان‌ها مشخص شده است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران الزاماً دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران سالی یک‌بار باید انجام شود.

فرهادی با اشاره به موضوعی که معاون اول رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده، ادامه داد: در این ابلاغیه به تمام دستگاه‌ها تکلیف شده که الزاماً باید برنامه‌های دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را در برنامه‌های خود داشته باشند و با هماهنگی، اطلاعات، آمار و زمان‌بندی که ما در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم این دیدارها صورت پذیرد.

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص شرایط استفاده از مراکز مشاوره بنیاد نیز گفت: در حال حاضر ۸۴ مرکز مشاوره بنیاد در سراسر کشور فعال است و تخصص‌های مختلفی تعریف شده که شامل مشاوره خانواده، روانشناسی، تحصیلی و مذهبی است و بخشی از این موضوعات به جهت ضرورت‌هایی که وجود دارد اطلاع‌رسانی شده و ایثارگران به تناسب نیازی که دارند به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ دفتر در شهرستان‌هایی که دارای مرکز مشاوره نبودند راه‌اندازی شده، افزود: این دفاتر برای ایثارگرانی که محل سکونت آنها با مرکز مشاوره فاصله دارد تأسیس شده است. در مراکز مشاوره بنیاد اصل رازداری از اصول مهم است و مشاوران به کار گرفته شده از افراد گزینش شده و خبره هستند.

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بخشی از مشاوره‌ها در قالب طرح سپاس انجام شد که طی این مراجعات، افراد به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند، همچنین در موضوع ورود خانواده‌ها به مراکز مشاوره سیستم برخط را تقویت کرده‌ایم تا در هر زمان و مکانی بتوانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.

فرهادی اضافه کرد: در حوزه مددکاری در سال گذشته، مشمولان جانباز ۲۵ درصد به بالا تحت پوشش بودند اما امروز همه جانبازان و همچنین همسر و فرزندان جانبازان متوفی نیز مشمول این طرح هستند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)