ارسال ۷۵۱ اثر به جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»/ ۱۸۴ فیلم در بخش بین‌الملل

0
(0)

ارسال ۷۵۱ اثر به جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»/ ۱۸۴ فیلم در بخش بین‌المللخبرگزاری فارس: ارسال ۷۵۱ اثر به جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»/ ۱۸۴ فیلم در بخش بین‌الملل

دبیر جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» از ارسال ۷۵۱ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸۴ فیلم در بخش بین‌الملل به دست ما رسید.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» امروز 10 بهمن‌ماه در حالی آغاز شد که بسیاری از صندلی‌های سالن خالی بود و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ارشاد نیز در مراسم حضور نداشت.

در ابتدای این مراسم سرودجمهوری اسلامی ایران پخش و سپس آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد.

پس از آن عباس نظری راد دبیر جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته همواره بدخواهان با دین و انقلاب ما مشکل داشته و به مقدسات این مرز و بوم توهین کردند، اظهار داشت: در زمستان 1393 چند تصویر موهن از پیامبر اعظم(ص) در نشریه‌ای فرانسوی منتشر شد بر همین اساس معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصمیم گرفت با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «محمد(ص) پیامبر صلح» به این توهین پاسخ دهد.

وی به اهداف جشنواره اشاره کرد و افزود: جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح با اهداف تبلیغ جنبه‌های انسانی و اخلاقی و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان و جایگزینی آثار مثبت زندگی پیامبران در زندگی روزمره فراخوان داد و اوایل سال 1394 و متعاقب تصمیم یاد شده در جهت عملی شدن جشنواره اقداماتی همچون تشکیل شورای برنامه‌ریزی، ایجاد روابط عمومی، راه‌اندازی سایت جشنواره و فعال‌سازی بخش بین‌المللی و نظارت ستاد صورت گرفت.

نظری راد با بیان اینکه در جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح 751 اثر ارسال شد که 184 فیلم در بخش بین‌الملل و 257 اثر یا مضامین جنبی جشنواره بود تصریح کرد: این آثار شامل 22 فیلم داستانی 70 انیمیشن 14 کلیپ و 4 فیلم است که در مجموع 310 فیلم 114 ثانیه‌ای و همچنین فیلم‌های بالای 114 ثانیه‌ای شامل 17 کلیپ 17 انیمیشن و 16 فیلم داستانی و در مجموع 157 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی به داوری آثار اشاره کرد و گفت: پس از بررسی و بازنگری هیأت داوران مقرر شد 60 اثر خارجی و 30 فیلم داخلی انتخاب شود که در نهایت 38 اثر برای داوری نهایی انتخاب شد و پس از آن با نظر حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون وقت قرآن و عترت ارشاد 10 فیلم به عنوان برگزیده انتخاب شد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)