ابطال مجوز موقت سمن‌ها بعد از ۵ سال/ امکان دریافت مجوز دائم از وزارت کشور

0
(0)
رضا حجتی

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، از صدور ۲۰۰۰ مجوز سازمان مردم نهاد جوانان از سال ۹۲ تا سال ۹۶ خبر داد.

رضا حجتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت صدور مجوز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: از سال ۷۹ تا ۸۸ که سازمان ملی جوانان در حوزه صدور اعتبارنامه سازمان های مردم نهاد فعالیت می کرد، حدود ۵۰۰۰ هزار مجوز صادر شده، اما این روند بعد از منحل شدن سازمان ملی جوانان و تبدیل شدن آن به معاونتی در وزارت ورزش و جوانان متوقف شد و تا سال ۹۱ مجوزی صادر نشد، اما از سال ۹۲ تا کنون حدود ۲۰۰۰ مجوز صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت سمن های جوانانی که در دوره فعالیت سازمان ملی جوانان مجوز فعالیت داشتند تصریح کرد: سازمان های مردم نهادی که تا پیش از این دوره تشکیل شده بودند، عمدتا با خروج از محدوده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال که محدوده سنی فعالیت سمن های جوانان است، از دایره فعالیت خارج شده اند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود: مجوزهایی که هم اکنون توسط معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود موقت و ۵ ساله است و بعد از این مدت به شکل خودکار باطل می شود.

حجتی با بیان اینکه اعضای سمن هایی که بعد از ۲۹ سال همچنان تمایل به فعالیت در سازمانهای مردم نهاد دارند، می‌توانند از وزارت کشور مجوز بگیرند اظهار کرد: اعتبار نامه موقت سمن‌های جوانان به این دلیل صادر می شود که آنها بتوانند مراحل توانمندسازی را طی کنند. بعد از این مرحله در صورتی که این افراد علاقه مند به فعالیت باشند باید مجوز دائم خود را از وزارت کشور دریافت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)