آمریکا اساس نزاع را کنار گذاشته است

0
(0)

آمریکا اساس نزاع را کنار گذاشته است

وزارت خارجه فلسطین؛

آمریکا اساس نزاع را کنار گذاشته است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، به نظر می‌رسد که جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه و دیگر مقامات آمریکا باورهایی در راستای حمایت از اسرائیل دارند که باعث می‌شود توانایی ایفای نقش به صورت شفاف در روند صلح و مذاکرات را نداشته باشند و به حامیانی برای سیاست‌های رژیم اشغال‌گر و طرح‌های توسعه طلبانه آن تبدیل شوند.

در این بیانیه آمده است آمریکا پایه و اساس نزاع فلسطین و مفهوم سیاسی آن را کنار گذاشته است.

گرینبلات در سفر دوره‌ای خود به اراضی اشغالی مجموعه‌ اتهام‌ها و مواضعی را مطرح کرد و فلسطینیان را مسؤول محاصره غزه دانست و گفت، طرح‌ها و تدابیر خود درباره غزه را در نشست «حامیان مالی به فلسطین» در بروکسل اعلام خواهد کرد.

این وزارت‌خانه افزود، گرینبلات این اظهارات را بدون در نظر گرفتن وضعیت موجود در غزه ایراد می‌کند که در اثر سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی در طول سال‌ها در غزه و کرانه باختری به وجود آمده است. اسرائیل در طول اشغال‌گری خود، کرانه باختری و غزه را به زندان بزرگی برای ساکنانش تبدیل کرده است.

گرینبلات همچنین در اظهاراتی خصمانه حماس را به هدر دادن اموال در راستای ایجاد تونل‌ها و تولید موشک برای حمله به اسرائیل به جای کمک به مردم غزه متهم کرد و در ادامه افزود، این جنبش زبان ناخوشایندی به کار می‌گیرد که باعث می‌شود چرخه خشونت به وجود آید.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)