کاهش روزانه تعداد بازداشتی‌ها/ امکان تکرار آشوب با روش سایبری

0
(0)
10.11

کاهش روزانه تعداد بازداشتی های حوادث اخیر، شرط تهران برای کمک به اربیل و بغداد، واکنش ظریف به تلاش آمریکا برای تولید مدرک علیه ایران، گفت‌وگوی ریابکوف و معاون مدیرکل آژانس درباره برجام و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، دهم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه امروزشان با ابراز تأسف عمیق از کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی اخیر افغانستان، گفتند: هدف آمریکا از انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان، موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان حوادث و ناآرامی های اخیر اظهارداشت: تعداد بازداشتی ها روزانه رو به کاهش است. وی با اعلام اینکه کمتر از ۳۰۰ نفر که در حوادث اخیر مرتکب جرم شده اند در بازداشت هستند، گفت: در تهران ۹ نفر در بازداشت هستند و دانشجوی بازداشتی نداریم.

همچنین سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جمع مدیران کل پدافند غیرعامل استان های سراسر کشور گفت: تلگرام نظام جدید برنامه ریزی کرده که قرار است تعویض و مدل جدیدی از ارتباطات را رونمایی کند که این مدل به احتمال زیاد خارج از کنترل ما خواهد بود تا جایی که امکان فیلتر هم احتمالا وجود نخواهد داشت. وی افزود: امکان تکرار آشوب با روش سایبری مبتنی بر مردم وجود دارد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییترش در پی برگزاری نشست نمایشی آمریکا برای بررسی ادعای واشنگتن مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده از سوی حوثی‌ها به عربستان نوشت: این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی به کار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!

در همین ارتباط نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که اقدام بین‌المللی علیه برنامه موشکی بالستیک ایران می‌تواند رئیس‌جمهور کشورش را به ماندن در توافق هسته‌ای متقاعد کند.

همچنین سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان در یادداشتی در پایگاه خبری تحلیلی لوبلاگ آمریکا درباره گفت‌وگوی موشکی ایران و غرب نوشت: اگر اروپا مایل نیست که شریک استراتژی‌های خطرناک مثلث تل آویو ـ ریاض ـ‌ کاخ سفید علیه ایران باشد، برای رفع نگرانی‌های مشروع امنیت ملی ایران از جمله هرگونه حمله نظامی، راهکارهای واقع‌بینانه روی میز بگذارد.

با موضوع گفت و گو درباره روند اجرای برجام نیز سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با رییس دپارتمان پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردند.

ناظم دباغ نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران با اشاره به شرط تهران برای کمک به اربیل و بغداد اعلام کرد: در جریان سفر اخیر اقای نچیروان بارزانی نخست‌وزیر این کشور به تهران مقامات ایران اعلام کرده‌اند که حاضر هستند به نزدیکی هرچه بیشتر اربیل و بغداد کمک کنند به شرطی که هر دو طرف در چارچوب قانون اساسی عراق عمل کنند. وی همچنین از سفر هیاتی از ایران به کردستان عراق در آینده نزدیک خبر داد.

سفیر ایران در آلمان درخصوص اتمام مهلت ویزای برخی از اتباع کشورمان که در آلمان به سر می‌برند و به دلیل لغو پروازها و یا تاخیر در انجام آنها نتوانستند در موعد مقرر به ایران بازگردند گفت: مسافران برای تمدید ویزای خود به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه با بیان اینکه بدون تغییر مقررات نمی توان دولت الکترونیک را در کشور اجرا کرد، گفت: باید مشخص شود که کدام نهاد باید مدیریت دولت الکترونیک را به عهده داشته باشد که در کشور ما به دلیل اینکه همه مدعی انجام آن هستند عقب افتاده است.

اسحاق جهانگیری نیز در جلسه کارگروه احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات احیاء دریاچه ارومیه، گفت: همه دستگاه ها مکلف به اجرای دقیق و کامل مصوبات کارگروه احیاء دریاچه ارومیه هستند و اگر کسی از این مصوبات تخطی نماید باید پاسخگو باشد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (سه شنبه) دهم بهمن ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)