مدیریت یک‌سویه شهری در حال وقوع است

0
(0)
هوای امروز تهران

مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق با بیان اینکه در حال حاضر یک مدیریت یک‌سویه شهری در حال وقوع است، گفت: شهرداری‌ها و مردم رابطه معنی‌داری باهم ندارند و شهرداری مشارکت مردم را تنها در پول آوردن می‌داند.

به گزارش ایسنا، علی‌ عبدالعلی‌زاده در همایش شورای مشورتی سیاست‌گذاری «شمس» قزوین ۱۴۰۴ با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در شهرهای بزرگ کشور، گاه شاهد چالش‌هایی هستیم که ازجمله آن می‌توان به افزایش سطح شهر، بانک‌پذیر نبودن شهرها، مدیریت یک‌سویه شهری، نداشتن راهبرد توسعه و نداشتن مدیریت انسانی در برنامه‌ریزی شهری اشاره کرد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تراکم جمعیت در واحد سطح درست انجام‌ نشده و واگذاری زمین شهری کالبد شهرها را درهم‌ریخته است.
عبدالعلی‌زاده بیان کرد: این امر موجب گسترش افقی شهرها و افزایش هزینه شهرسازی و شهرداری شد و از سوی دیگر فاصله از شمال تا جنوب را زیاد کرد.
وی بابیان اینکه بافت فرسوده چالش جدی در راه زندگی شهری است، ابراز کرد: اگر مجتمع‌های مسکونی ساخته می‌شد بی‌شک در هزینه‌ها صرفه‌جویی بسیار می‌شد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به مردم گزارش نمی‌دهند و شفاف‌سازی لازم را ندارند و همین امر موجب عدم اطمینان و اعتماد به شهرداری خواهد شد.
مشاور عالی وزیر کشور بیان کرد: این در حالی است که امام راحل و مقام معظم رهبری بر خدمت‌رسانی شفاف به مردم تأکید داشته‌اند که شرط آن دادن گزارش به مردم است.

آفات مدیریت یک‌سویه شهری به وجود آمدن واسطه‌گری و کاسب‌کاری است

وی بابیان اینکه یکی از آفات مدیریت یک‌سویه شهری به وجود آمدن واسطه‌گری و کاسب‌کاری است، عنوان کرد: این امر موجب می‌شود مردم برای حل مشکلات خود به واسطه‌ها روی‌آورند.
این مسئول تأکید کرد: شهر امانتی است که برای مردم بوده و به‌صورت امانت به دست مدیریت شهری داده‌شده است ازاین‌رو نخستین کار مدیریت، داشتن تعریف روشن از راهبرد توسعه شهری است.
عبدالعلی‌زاده عنوان کرد: راهبرد توسعه شهری به دنبال بیان این است که چگونه شهر امروز به شهر فردا خواهد رسید و از سوی دیگر نقش شهروندان در رسیدن به آینده شهر را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: راهبرد توسعه پاسدار هویت شهری است لذا اگر شهروندان را در ساختن شهری قدم‌به‌قدم همراه کنیم بی‌شک آنان را در نگه‌داری و حفاظت از آن کوشا و فعال خواهیم کرد.
مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق با تأکید بر اینکه هر چه برای به صحنه آوردن مردم تلاش شود موفقیت‌ها هم بیشتر خواهد شد، گفت: هرگاه این اتفاق نیافتد و فاصله با مردم ایجاد شود موانع هم بیشتر خواهد شد و بین مردم و مدیریت شهری فاصله خواهد افتاد.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر شهرها با در نظر گرفتن انسان برنامه‌ریزی و مدیریت نمی‌شود؛ چراکه انسان اسیر شهر نیست و باید به انسان اهمیت و احترام گذاشت.
عبدالعلی‌زاده عنوان کرد: هیچ سرمایه‌گذاری پر سودتر از آموزش نیست لذا باید همه مردم و مسئولان خرد و کلان نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.
مشاور عالی وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: جامعه مدنی انسان‌محور است و برای آن ارزش قائل می‌شود لذا باید تلاش شود شهری انسانی ساخت و نمادهای آن را در فضای شهری دید تا در سایه آن آرامش حاکم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)