حیدری: رد کلیات بودجه نوعی پاسخگویی به مطالبات عمومی بود

0
(0)
غلامرضا حیدری در ایسنا

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که رای مخالف مجلس به کلیات بودجه با نگاه سیاسی نبود بلکه نوعی پاسخگویی به مطالبات عمومی بود.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایندگان ملت سعی و تلاش‌شان بر این است که بتوانند مطالبات موکلین‌شان را بازگو کنند. امسال پس از ارائه لایحه بودجه از سوی رییس‌جمهور، جزئیاتی از بودجه در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شد که قابل تقدیر است. در مقابل مردم از خیلی از ردیف‌ها مطلع شدند.

این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بودجه به تعبیری نشانگر اولویت‌های یک سال دولت است، گفت: بودجه ۹۷ در واقع باید بیانگر اولویت‌هایی باشد که دولت و مجلس در سال ۹۷ در نظر گرفته‌اند اما متاسفانه چه لایحه پیشنهادی دولت و چه گزارش کمیسیون تلفیق بیانگر اولویت‌های مورد نظر عموم مردم نبود.

حیدری اضافه کرد: به عنوان مثال فلسفه وجودی صندوق توسعه ملی این است که وام ارزی به بخش خصوصی در جهت تولید، اشتغال و توسعه داده شود اما درخواست‌هایی برای برداشت از صندوق مثلا برای صداوسیما تقاضا شد. مگر صداوسیما چقدر بازگوکننده مطالبات مردم است و بیننده دارد؟ آنها که مکررا ریزش مخاطب دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یا بودجه نظامی که با احتساب برداشت از صندوق توسعه ملی رقم بالایی است البته نظامی‌ها روی سر ما جا دارند ولی باید ببینیم آیا اولویت‌شان نسبت به فشار معیشتی و اشتغال بالاتر است؟

وی همچنین گفت: بیکاری، گرد و خاک و آلودگی محیط زیست از جمله مشکلات مهم کشور هستند اما اینها با اولویت‌هایی که در بودجه اتخاذ شده، متفاوت است و حتی با ابرچالش‌هایی که در مجلس مطرح شده نیز فرق می‌کند.

حیدری با بیان اینکه بازنشستگان تحت فشار هستند، گفت: اینکه صندوق‌های بازنشستگی بد عمل کردند یا درست عمل کردند، به هر حال حاکمیت باید پاسخگو باشد. نکته دیگر این است که فرهنگیان و همچنین قشر حقوق‌بگیر در تنگنای شدید معیشتی هستند بنابراین می‌توان دریافت که این بودجه پاسخگوی اولویت‌ها نبوده است و نمایندگان به عنوان موکلین مردم تشخیص‌شان همین بود که نتیجه‌اش رد کلیات بودجه بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از نمایندگانی که رای مخالف به کلیات بودجه دادند جزو حامیان دولت هستند، خاطرنشان کرد: در واقع رای مخالف مجلس به کلیات بودجه با نگاه سیاسی نبود بلکه نوعی پاسخگویی به مطالبات عمومی بود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)